Vet att du är putt. Men du verkar faktiskt inte ha så stor kunskap om vad PB är för en grupp
Eftersom jag följt dem sen de grundades så vågar jag gissa på att du inte vet lika mycket som mig om just det här ämnet. Men om du gör det så - kudos! Då vet du garanterat vem Rat är och hur han är relevant för gruppen, eller vem som är PB's påve? Vad gör Rat nu? Vilken stadsdel i vilken stad är Rat från? Vad har han i sitt rum? Eller vem som gav upphov till Uhuru, och kan säga exakt vilken video uttrycket kommer ifrån och vad som händer i den videon? Vi kan ju börja där så kan vi gå vidare med lite svårare detaljer sen om du får alla rätt på detta.
Nog om det, nu är det ju val imorgon. Vem vinner? Place your bets!
Jag tycker Biden har gjort en sån bra kampanj han kunde göra. Han höll sig från att göra bort sig genom att göra begränsade framträdanden och tog sig igenom debatterna. Samt att han använde Kamala mer än normalt (enda nackdelen där är att hon har karisma som en sopkvast och framstår lika älskvärd som Dick Cheney).
Trump har gjort en betydligt sämre kampanj än han lyckades med 2016. Förhållandevis svaga insatser i debatterna där han med en smartare taktik kunde avslöjat mer om Biden. De har inte lyckats lyfta fram Bidens skandaler tillräckligt mycket eller i tid. Inte positionerat sig tillräckligt starkt i nån särskild fråga som folket verkligen brinner för.
Men mina funderingar kvarstår ändå kring just detta: Om man bortser från opinionsmätningar - vilka konkreta tecken kan man se att Biden är på väg mot en vinst? Detta är svårt att svara på. Trump drar stor publik om, och om och om igen vart han än håller sina (förvisso larviga) ra-ra-träffar. Biden gör inte det. Media/social media/kändisar/svensk media är förstås övertygade om att Biden leder och är på väg mot en vinst. Och absolut har han en god chans, men jag tror inte det räcker.
Så jag tror det blir Trump igen. Men är även rätt säker på att vi inte kommer få veta resultatet efter valnatten. Oavsett vem som vinner kommer det bestridas och behövas mer tid för vidare rösträkning. Det jag är mest orolig för är utvecklingen av våld på gatorna i USA om det blir 4 fler år av Trump. Vinner Biden så kommer det bli fredligare även om det självklart kommer bli knorr och gnäll. Men en sämre utveckling för USA och världen.