Nu är det ju såhär att det var just Proud Boys som Trump uttalade sig så om när han sa "stand by". Jag förstår inte varför det indikerar att jag inte är påläst när jag påpekar det? Och det finns såklart fler grupper som gör situationen oroväckande vad gäller våldsamma reaktioner.
Hur tror du själv att det blir om Trump utropar sig som vinnare ganska tidigt ikväll, utan att egentligen ha rösterna med sig?
Nu var det såhär att det var en idiotisk fråga som han blev frågad, om just PB. PB är ingen armé som Trump sitter som befäl över. Han styr dem inte med några slags kommandon. De kommer inte gå ut och kriga mot folket, de kan inte gå ut och kriga mot folket, och vill inte gå ut och kriga mot folket vare sig Trump vinner eller förlorar. Frågan var irrelevant, svaret var irrelevant. PB är irrelevanta.
Allt du säger om PB skriker att du är opåläst. Du har ju ingen aning om vad gruppen är, vilka de är, varför de skapades, hur de skapades, vem som skapade gruppen med vilka, vad de har gjort, vad de inte har gjort, vad de har sagt, vad de inte har sagt.
Så hur diskuterar man då en sån grupp med dig när du inte vet detta? Nåja, whatever, jag ger upp om detta nu. Jag älskar att diskutera ämnen med folk som har kunskaper om ämnet. Men du vill säkert inte diskutera hästsport med mig, heller.
Den senare frågan här är mer intressant. Jag tror inte nån av kandidaterna kommer vara klara som vinnare inatt, inte till 100%. Det är min gissning utifrån vad jag sett.
Det jag hoppas på är att OM Trump vinner, så hoppas jag det är med megasuperdupermarginal. Annars tror jag kommer det bli en OTROLIG härva, med våld, upplopp, debatter, ifrågasättanden. För att inte tala om fyra år till av att försöka hitta "skandaler" som ska leda till att han skulle kunna avsättas på nått vis. Lite som de senaste åren, fast kanske värre. I bästa fall (i det scenariot) så kanske demokraterna inser att de inte behöver jobba mot honom iom att det inte blir ett val till där han ställer upp, och slappnar av lite och letar rätt på en bra kandidat istället.
Om Biden vinner så hoppas jag också att det blir med STOR marginal. Det leder också till att resultatet blir mindre ifrågasatt och fastställt snabbare. Trump kommer antagligen ifrågasätta rösträkningen in i det sista annars (detta gäller även Biden i omvänt scenario), och det kommer skapa oroligheter i nån vecka iaf.
Om nån har ledningen inatt och utropar sig som vinnare - ptja, det kanske nån av dem gör om de tror att de kommer vinna. Det spelar dock ingen större roll, det intressanta är om motparten erkänner sin förlust eller inte. Och det tror jag som sagt ingen av dem kommer göra om det inte är en STORVINST för den andra.