Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Räkna med några timmar efter midnatt. Har för mig att det är vid tvåtiden som vallokalerna börjar stängaNär kan man börja se resultatet i detta val?
Du missade visst quote, men för att prata som dig då: LOLOL.
Förstår nu att du inte har intresse för att skaffa dig kunskap om det du uttalar dig om. Synd tycker jag.
Spännande att du säger just "det senaste valet". Det leder mig till att gissa på att du gillade Obama som president och människa? Gillade du Busch då också?
Äsch då. Då hoppas jag att det blir enkelt att hitta resultatet imorgon bitti, för så länge orkar jag inte vara vaken.Räkna med några timmar efter midnatt. Har för mig att det är vid tvåtiden som vallokalerna börjar stänga
Det är tyvärr ganska troligt att det kan dröja några dagar om det vill sig illa.Äsch då. Då hoppas jag att det blir enkelt att hitta resultatet imorgon bitti, för så länge orkar jag inte vara vaken.
Eller veckor till och med.Det är tyvärr ganska troligt att det kan dröja några dagar om det vill sig illa.
Japp, har vi riktig tur så beslutar väl högsta domstolen hur det går.Eller veckor till och med.
Du menar nog elektorsröster tror jag? Och ja tyvärr.Kanske lite dum fråga, och det kanske har avhandlas tidigare i tråden.. Men eller hur var det så sist att Trump tekniskt sett inte vann utan blev vald via (what's their faces..), och finns det en chans att det blir samma sak nu?
Det kanske jag gör. Känner att jag borde läsa på kring elektorer, senaten etc...Du menar nog elektorsröster tror jag? Och ja tyvärr.
Elektorsröster tycker jag själv är knepigt, men hur senaten/representanthuset fungerar är inte lika krångligt (även om det känns konstigt jämfört med vårt system).Det kanske jag gör. Känner att jag borde läsa på kring elektorer, senaten etc...
En gång i tiden så skickade vi väl också en "betrodd gubbe" från varje landskap till Mora stenar när det skulle väljas kung. Så systemet som sådant i det historiska sammanhang det tillkom tycker jag inte är svårt att ha förståelse för.Elektorsröster tycker jag själv är knepigt, men hur senaten/representanthuset fungerar är inte lika krångligt (även om det känns konstigt jämfört med vårt system).
Precis, det knepiga är ju att man inte moderniserat systemet. Och att det är så pass svårt att rösta, och att det ens återfinns tillfällen där det blir uppenbart att man vill försvåra valdeltagandet.En gång i tiden så skickade vi väl också en "betrodd gubbe" från varje landskap till Mora stenar när det skulle väljas kung. Så systemet som sådant i det historiska sammanhang det tillkom tycker jag inte är svårt att ha förståelse för.
Det knepiga är att man inte moderniserar systemet när förutsättningarna har förändrats så mycket.
Men Konstitutionen ses ju som en helig skrift i det där landet. Det har jag mycket svårare att förstå mig på.
All anledning att vara konservativ och ta det försiktigt med förändringar, men att man så helt bortser från att värdera funktionalitet, rimlighet, konsekvenser?
Ja, den biten är verkligen ovärdigt en modern stat. Får en att fundera på var man drar gränserna för hur man definierar vad som är miniminivå för att kalla något en fullvärdig demokrati.Precis, det knepiga är ju att man inte moderniserat systemet. Och att det är så pass svårt att rösta, och att det ens återfinns tillfällen där det blir uppenbart att man vill försvåra valdeltagandet.
Kanske lite dum fråga, och det kanske har avhandlas tidigare i tråden.. Men eller hur var det så sist att Trump tekniskt sett inte vann utan blev vald via (what's their faces..), och finns det en chans att det blir samma sak nu?
En gång i tiden så skickade vi väl också en "betrodd gubbe" från varje landskap till Mora stenar när det skulle väljas kung. Så systemet som sådant i det historiska sammanhang det tillkom tycker jag inte är svårt att ha förståelse för.
Det knepiga är att man inte moderniserar systemet när förutsättningarna har förändrats så mycket.
Men Konstitutionen ses ju som en helig skrift i det där landet. Det har jag mycket svårare att förstå mig på.
All anledning att vara konservativ och ta det försiktigt med förändringar, men att man så helt bortser från att värdera funktionalitet, rimlighet, konsekvenser?
Constitution ar var grundlag. Den signerades som lag i Semptember 1887. Har, precis som i Sverige, ar det inte en enkel sak att skriva om grundlagen ... och dessutom skulle narmare halva landet aldrig ga med pa att gora om electorats da alla landsomfattande var skulle avgoras av staderna om man inte hade electorates.