Presenttips

Status
Stängd för vidare inlägg.
N

nogat

Min son har gått en termin på ett dagis pga av det inte fanns plats på storebrors dagis men till hösten har vi fått plats där och har bestämt oss för att flytta sonen dit, vi skulle vilja ge ngt litet till personalen när vi slutar då de verkligen varit toppen och gett sonen en underbar upplevelse av dagis.
Här är det trixiga, villl gärna att det är lite personligt men inte för dyrt. Gillar inte att ge bort blommor då det känns standard. Skulle gärna vilja ge dom ngt tillsammans och inte per/pers. SÅ fram med tips.:idea: NI som är förskolelärare vad skulle ni uppskatta?
supertacksam för svar:bow:
 
Sv: Presenttips

Kanske några fina ljus/servetter? Numera finns det ju massor i ljusväg...

När vi har fått gemensam present till arbetslaget har det varit chokladask - då föredrar jag nog att få ljus ;)
 
Sv: Presenttips

Fruktkorg?

Något till avdelningen? Typ ett spel, skiva eller liknande, ljus kan som sagt vara en fin idé.

Kort med något personligt skrivet?

Javan som gillar GODIS och FRUKT! (är visserligen lärare men ändå?)
 
Sv: Presenttips

Tack för tipsen:bow:
ljus låter som en god ide, då kan jag ju matcha olika doft ljus till deras olika personligheter:idea: kommer nog oxå sätta in ett tack under tackannonser i lokaltidningen.
 
Sv: Presenttips

Hej.
Nu är det inte jag som är förskolelärare utan min mamma...
Ljus och ljuslyktor är alltid trevligt att få... men det är det man får av alla, speciellt vid jul. Det dräller av ljuslyktor här hemma:smirk:
Då kanske det är roligare att få något annat, som en fruktkorg eller en burk hembakade kakor eller något sådant. Eller som någon annnan sa tidigare; ge något till avdelningen som alla har glädje av, barnen också, något som varar och inte äts upp eller går sönder för lätt.

Nitra - Vars mamma nyss bytte arbetsplats och gav avdelningen en fotboll istället för glass :idea:
 
Sv: Presenttips

Att du inte köper dem varsinn bärbuske eller fruktträd, det kan man ju glädjas åt länge och komma ihåg just er!

Alternativt till avdelningen då, men då kanske det inte blir några färdiga bär eller frukter ;) !
 
Sv: Presenttips

En god ide som tyvärr faller på att den ena fröken bor i en lägenhet med pyttebalkong. Och ge det till dagiset vill jag inte då det är ett atort dagis med många avdelningar.

Tror jag har bestämt mig för att köpa lite böcker till avdelningen som jag ju också kan skriva en liten hälsning i och som ju inte behöver lämnas tillbaka till något bibliotek :)
 
Sv: Presenttips

Böcker är ju alltid bra tycker jag. Tex pocketböcker är ju inte så dyra men bra att få. Kanske ska man skriva på ett kort ifall de byter böckerna, man kan ju råka ha dem redan. Jag röstar för böcker!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Äldre Kanske blev rubriken lite missvisande, jag är inte efter "tänk på det här" i första hand, utan tips på resmål och aktiviteter! Jag är...
Svar
10
· Visningar
1 934
Övr. Barn Detta är inte en tråd där jag egentligen vill ha så mycket råd för hur jag ska göra för ingen kan ju egentligen hjälpa så mycket...
Svar
18
· Visningar
2 156
Senast: noble art
·
Övr. Grenar Inför stundande hingstval 2011 är det många som grubblar vad de ska vända sig. Ifjol startades en liknande tråd och jag uppfattade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
25 762
Senast: supercassie
·
N
  • Låst
Övr. Barn På min sons dagis finns det bara fröknar av kvinnligt kön, tyvärr tycker jag som tycker det fattas män innom barnomsorgen, ibland har...
Svar
7
· Visningar
903
Senast: mino
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp