Presenttips till nyblivna föräldrar

Sv: Presenttips till nyblivna föräldrar

Attans! :( Min favvo (som jag fortfarande använder trots avslutad amning :angel: ) är Triumph's amningsbh som säljs på Lindex. Den är gjort i ett tunt, mjukt syntetmaterial som inte bara är behagligt att ha på sig, utan det torkar på ett kick om/när tuttarna läcker! Jag glömde ju alltid att det var en liten hällpip på toppen av uppsamlingskopparna (använde dem dygnet runt i början) och lutade mig ofta framåt, med två snygga strålar från brösten som följd :D

Om du orkar laga mat eller så så är ju matlådor i frysen väldans poppis för nyblivna föräldrar. Eller en massa fikabröd så att de har nåt hemma när alla kommer och ska hälsa på! :)

Åh! Tack för ett jättebra present tips :laugh: Var kan jag köpa den bröstvårtkrämen?

En liten fråga också. Är bröstvärmare i ull med silkes insida för intimt att ge till sin bonusdotter? Jag vet att hon verkligen vill försöka amma så på det sättet blir det inte fel.

Nu "känner" vi ju bara varandra över nätet, men mitt intryck av dig är att du är så närvarande i dina nära relationer att du vet om det blir för intimt eller inte för din bonusdotter att få en sådan av dig. :laugh:

Du behöver ju inte överräcka den med stora gester när släktens och kvarterets samtliga män är närvarande, men det tror jag du begriper själv. :D

Till några så har vi bakat ett kompani frukostbullar.
Jag frös in dem ojästa och ogräddade. Kvällen innan, man ska äta dem, tinar man dem och låter dem jäsa i kylskåpet över natten. För att sedan gräddas lagom till frukost. Dessa lämnade vi hängandes på deras ytterdörr när vi promenerade förbi och skickade ett sms några min senare om att de fanns där. De hade just kommit hem från BB så att ringa på fanns inte på kartan.

Attans! :( Min favvo (som jag fortfarande använder trots avslutad amning :angel: ) är Triumph's amningsbh som säljs på Lindex. Den är gjort i ett tunt, mjukt syntetmaterial som inte bara är behagligt att ha på sig, utan det torkar på ett kick om/när tuttarna läcker! Jag glömde ju alltid att det var en liten hällpip på toppen av uppsamlingskopparna (använde dem dygnet runt i början) och lutade mig ofta framåt, med två snygga strålar från brösten som följd :D

Om du orkar laga mat eller så så är ju matlådor i frysen väldans poppis för nyblivna föräldrar. Eller en massa fikabröd så att de har nåt hemma när alla kommer och ska hälsa på! :)

Ja det är min stora sorg i livet att jag inte kommer kunna vara barnvakt eller hjälpa våra barn med sådana där vardagliga saker :(

Haha, jag minns såväl när jag ammade sonen. När han åt från det ena så stod det en ordentlig stråle ut ifrån det andra :D Då gällde det att ha något att hålla emot :angel:

Tack för tipset om bh. Jag ska kolla på den.

Jag fyller år om några dagar och vi hade kalas idag och det blev en heldel kakor och bullar (som min mamma har bakat, jag klarar tyvärr inte det heller) över så det tänkte jag ta med till dem när de har fått sin efterlängtade bebis. Visserligen är min sambo ett kakmonster så det hade väl gått åt här med men vi kan ju dela med oss :d

Nu "känner" vi ju bara varandra över nätet, men mitt intryck av dig är att du är så närvarande i dina nära relationer att du vet om det blir för intimt eller inte för din bonusdotter att få en sådan av dig. :laugh:

Du behöver ju inte överräcka den med stora gester när släktens och kvarterets samtliga män är närvarande, men det tror jag du begriper själv. :D

Tack! Vad snällt skrivet :laugh: Ja jag hoppas att jag inte tar fel och jag pratade med min sambo om det idag och han tyckte att det var en bra ide. Jag tänkte sätta ihop ett litet paket med en amningstopp, inlägg av ull med silkesinsida, den här braiga bröstvårtkrämen jag blev tipsad om i tråden och ett amningste som min svägerska tipsade mig om att hon hade haft mycket hjälp utav. Vi vill ju göra det lilla vi kan för att amningen ska kunna flyta så smärtfritt och så enkelt så möjligt nu när hon har tänkt sig det. Min tanke är att en amningstopp kan vara bra att ha i början när brösten är så svullna innan de blir den storleken de har tänkt ha under amningen så att man kan köpa en vanlig amningsbh men även på nätterna kan ju en topp vara bra.

Nä, jag hoppas att vi får äran att träffa vår nya familjemedlem och hens föräldrar själva så kvarterets samtliga män lär nog inte vara närvarande :D

Helt ärligt, om jag, nyförlöst och hormonell, hade fått ett paket jättebindor i present hade jag nog brutit ihop.
Hade däremot älskat typ nåt lyxigt schampoo eller mysig duschkräm. Varför inte nån god choklad eller nåt hembakat?

Till bebisen fick vi kläder till förbannelse, det mesta var inte alls i min stil. Det vi har haft mest nytta av har varit en jättegosig filt och en liten skallra. Så mitt tips är nåt annat än kläder. Bäddset är väl mysigt, eller nån rolig första leksak. Eller sängmobil eller liknande.

Nä jag är inte sann och från femtiotalet så att jag ens vågade komma med förslag! Vad hände med den trevliga ton som fanns på buke för ett par år sedan. Tack för era påhopp om en fin och uppskattad gåva som gavs med omtanke och hjärta! Tack och hej från mig/ petronilla

KL

Ytterligare presenttips:

En trikåsjal funderar jag på att köpa till kompisen som får barn snart! Nästan ingen av mina kompisar som fått barn har känt till ngt annat än BB-selen, och den är ju tämligen värdelös att bära i. Någon av alla bra ergonomiska selar, som TS nämnde, vore ju en bra present annars, men de är ju ganska dyra.

Sedan bor vi inte så långt ifrån K**pp**-väveriet som säljer superfina och väldigt bra filtar i babyfiltar till kanonpriser (samma filtar kostar många, många hundralappar ute i butikerna).

Och på FaceBook har vi hittat en tjej som syr upp kläder på beställning i underbart fina tyger till humana priser. Mkt djur, mkt könsneutralt och mkt retro, men även annat. Hon syr bodysar och allt möjligt, men det vi har haft mest glädje av är tröjor (som vi började använda mkt av i stl 80) och mössor. FB-sök på smakmotsatsen till salt + topp :angel:

En sats gips och ett recept på trolldeg (för att göra hand- och fotavtryck) är annars en budgetpresent!

*kl*

Nu föddes ju vår bebis i december så... Men vi fick ett fint lammskinn som vi haft mycket nytta av, först i vagnen och nu har hon det som mysfäll i sitt rum.

Sommartid kanske en uv-filt passar bättre?

Lammskin är toppen i vagnen året runt! Det isolerar både värme och kyla :)

Nä jag är inte sann och från femtiotalet så att jag ens vågade komma med förslag! Vad hände med den trevliga ton som fanns på buke för ett par år sedan. Tack för era påhopp om en fin och uppskattad gåva som gavs med omtanke och hjärta! Tack och hej från mig/ petronilla

Men du. Det är väl inget du behöver ta illa upp över. Jag tycker inte alls att det handlar om påhopp. Alla känner olika och du har fått respons på ditt förslag. Det är ju ett diskussionsforum där alla får säga vad de tycker och tänker. Jag tycker också att det verkar väldigt lustigt att dyka upp med jättebindor till mamman och öl till pappan, men det kanske uppskattades av paret du gav din present till.

Jag har inga barn själv och är kanske därmed fel person att kommentera, men jag träffade en kompis igår som fick en son 6/3 och hon sa att MAT är det hon hade önskat sig, och blev väldigt glad när en nära vän kom med infrysta matlådor till henne och pappan med sånt som de bara behövde smälla upp en sallad eller andra grönsaker till. Hon bor utomlands så jag postade en hemstickad halsduk, men hade jag funnits i närheten hade jag absolut rantat över med en matkasse, både färdiglagat och något lite "lyxigare" till mamman och pappan.

Åh! Tack för ett jättebra present tips :laugh: Var kan jag köpa den bröstvårtkrämen?

En liten fråga också. Är bröstvärmare i ull med silkes insida för intimt att ge till sin bonusdotter? Jag vet att hon verkligen vill försöka amma så på det sättet blir det inte fel.

Vill bara säga att jag fick det av min svärmor när vi fick vår dotter och det uppskattade jag verkligen Dels eftersom amning och dess tillbehör var ett område jag var helt utan kunskap om och så var det skönt att det visades omtanke om mig som person (eller ja egentligen var det ju mina bröst som visades omtanke:laugh:) bland alla pyttesmå bebiskläder (vilka jag också gladdes mycket åt men ändå...). Så jag hade verkligen uppskattat omtanken ditt paket visar.

Vill bara säga att jag fick det av min svärmor när vi fick vår dotter och det uppskattade jag verkligen Dels eftersom amning och dess tillbehör var ett område jag var helt utan kunskap om och så var det skönt att det visades omtanke om mig som person (eller ja egentligen var det ju mina bröst som visades omtanke:laugh:) bland alla pyttesmå bebiskläder (vilka jag också gladdes mycket åt men ändå...). Så jag hade verkligen uppskattat omtanken ditt paket visar.

Vad roligt att du uppskattade det :laugh: Det är precis så jag tänker, lite omtanke om henne att vi vill att hon ska må bra och få de bästa förutsättningarna. Vi köpte en amningstopp, inlägg, salvan och ett amningste så nu väntar vi bara på att liten ska känna sig färdig för att möta världen. Hon har gått 13 dagar över tiden idag, vi har haft mellan 25-30 grader i skuggan den senaste tiden och hon är vrålförkyld så det är riktigt jobbigt nu :(
Jag bara hoppas, önskar och ber att förkylningen försvinner, att förlossningen kommer igång av sig själv omgående och att den förlöper så bra den bara kan.

Usch, jobbigt med förkylning, extrem värme och 13 dagar över tiden. Håller tummarna för att bebis bestämmer sig för att göra en smidig entré ut i världen omgående.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka