Presenter till nyfödda

astronaut

Trådstartare
Min kompis har precis fått sin son och jag o en kompis ska besöka henne o Liam snart, vi vill ju inte komma tomgänta så vi tänkte köpa med oss ngt - ingen body eller så.. men kanske någon leksak.

Har ni förslag på vad man kan köpa med? Gosedjur, hård leksak eller vad? Vi har ingen idé, vad kan ett barn ha bra nytta utav?
 
Sv: Presenter till nyfödda

En mysig gosing:love:

Gärna en mindre variant, min dotter fick en liten kanin som vi klippte bort morrhåren på, de var vassa:crazy: och lade den hos henne i kuvösen, hon har den forfarande kvar, femton år senare:love:

Ögonon är viktiga!

Se bara till att "allt" sitter fast så inte ett öga eller nåt trillar av:crazy:
 
Sv: Presenter till nyfödda

Min syster köpte en jättego flisfilt till min minsta dotter, denna virade vi in henne i efter det sov hon så mkt bättre. Bbtiden blev så mkt bättre då lillan uppskattade denna filt mer än BBs filtar.
 
Sv: Presenter till nyfödda

Det beror ju på hur mycket pengar ni vill lägga;) Kläder köper många och även gosedjur så om ni köper såt så "försvinenr" det lite i mängden. Jag själv hade uppskattat bebisleksaker framför kläder eller gosedjur. Det beror också på vad föräldrarna vill ha för leksaker till sitt barn och vad de har. Ananrs kan man köpa en mobil att ha ovanför sängen eller skötbordet, elelr några skallror at ha när bebisen är några månader äldre.
 
Sv: Presenter till nyfödda

Som hästmänniska säger jag, en mjukishäst så klart... Det skall börjas i tid... ;) ;) ;) Har gett det till alla nyfödingar jag haft att göra med hitills... :D En kompis gav ridvantar med noppor på till sin systerson när den föddes...
 
Sv: Presenter till nyfödda

Jag köper nästan alltid ett gosedjur! Mitt kusinbarn har en katt som knappt har nån päls kvar alls. Helt utslitet och urtvättat :love:
 
Sv: Presenter till nyfödda

En mjuk bomullsfilt. Filtar är något som behövs lite här o där och då är det bra om man har flera! Tycker jag iaf! :idea:
 
Sv: Presenter till nyfödda

Jag fick en katt när jag föddes.
(gosedjur alltså ;) :D) den sitter i min bokhylla nu:)

Se till att ögon och snt inte kan ramla av bara
 
Sv: Presenter till nyfödda

Jag förstår att du vill köpa något till den lilla bäbisen men min syrra (som har 2 barn) berättade att hon fick väldigt många onödiga presenter som hon aldrig använde. Typ söta små klänningar, massa leksaker mm.

Hennes man sa lite på skämt att det han uppskattade mest var kompisar som hade tagit med sig lite middag och kom och hälsade på. Kan vara nått att tänka på kanske.
 
Sv: Presenter till nyfödda

Jag kan hålla med lillamyggan. Vi har varit hemma i två dagar nu med Elivia och vi har redan fått massor av kläder och filtar (vilket självklart uppskattas) men att ta med fikabröd eller erbjuda sig att handla i affären åt en om nån ändå ska titta förbi är små gester som uppskattas otroligt. Man går ju runt lite i en bubbla av trötthet med en bäbis som är vaken hela nätterna.
 
Sv: Presenter till nyfödda

Min dotter fick en magnolia-buske av sin moster, och den är väldigt uppskattad (blommar lagom till hennes födelsedag).
Så, om det finns trädgård så kanske det kan vara en idé med någon växt som blommar lagom till den lilles födelsedag??
Annars är ju blöjor något som alltid går åt, och så finns det en jättepraktisk bok till föräldrarna, tror den heter "Babyboken, de 101 vanligaste frågorna hos BVC"
Vi fick även massor av kläder (varav många var urvuxna innan hon hann använda dem) och gosedjur (VART i hela friden ska man göra av allt??)
Finns även kit med fotoram samt lera där man kan göra avtryck av den lilles händer/fötter (och sedan stelnas det i ungen), det är en kul present..
 
Sv: Presenter till nyfödda

Säger som flera andra, små filtar är alltid bra att ha. Gosedjur får man så himla många så de märks nästan inte i mängden. Nu är min dotter 15 månader och hon är fortfarande helt ointresserad av gosedjur så det är en ganska menlös present till en spädis. Vill du köpa något lite finare till mamman så köp en amningströja, det har man alltid användning för, finns där mammakläder säljs på Polarn&Pyret, Lindex el H&M.
 

Liknande trådar

Småbarn Jag har en dotter som är snart 6 år (början av sommaren) som är väldigt känslig. Det var, och är, även jag. Så jag kan känna igen mig i...
Svar
7
· Visningar
1 150
Senast: Praefatio
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 190
Senast: Liran
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
14 491
Senast: Juli0a
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 535
Senast: Lhas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Valet i USA
  • Störiga saker vi stör oss på, del 36.
  • Bästa film

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp