Present till tjej som fyller 6

Sophia_

Trådstartare
Jag står inför en frukstansvärt svår uppgift. :angel:
Min pojkväns lillasyster fyller 6 år idag och jag har fått i uppgift att köpa en present till henne eftersom han omöjligt hinner göra det då han jobbar.

Saken är den att jag och min pv har precis blivit tillsammans och jag har aldrig träffat hans lillasyster! Inte heller hans föräldrar eller andra släktingar och de kommer alla vara där idag när vi ska fira lilltjejen.

Så jag känner ganska stor press på mig att hitta en bra present nu, även om den ska vara från oss båda. (Det var mitt eget dumma förslag att jag skulle köpa presenten eftersom han inte hinner.... :grin: )

Så vad tusan köper man till en liten tjej? Har ju ingen aning om ifall hon är pojkflicka eller typisk Barbietjej eller hästintresserad osv. Behöver förslag på "neutrala" presenter som kan vara uppskattade. Spel, pussel, ritbok? Ritar man i böcker när man är 6...? Som ni märker har jag noll koll. :confused:

Hemskt tacksam för svar!! :D

Sv: Present till tjej som fyller 6

Kan inte din pojkvän ge någon hint om vad hans lillasyster gillar? Om hon är en barbietjej eller hästtjej, osv..?
Det känns lite som mission impossible - fråga i leksaksaffären annars efter något neutralt passande en sexåring? Min tjej är tyvärr bara två, så jag kan inte ge någon direkt hint om vad som kan vara bra. Min lilla kusin är fem och älskar prinsessgrejer - men hon är en riktig sådär flick-flicka också, det kan ju gå helbort om lillasystern är en pojkflicka :)

Det finns ett sorts pysselkit för att kunna göra egna studsbollar. Mycket uppskattat av 6-åringen hemma. Visserliigen är det en han men vem gillar inte studsbollar? :)
Han har även någon låda för egna experiment i köket. Väldigt pedagogiskt och bra. Även det väldigt uppskattat.

Sen är det klart att man ritar när man är 6 år. Kanske du kan köpa papper i olika färger som hon kan klippa ut figurer med mera ur. Kanske glitterlim eller stämplar eller något annat pyssligt. Sådant brukar också gå hem här hemma, även bland kompisarna som gärna pysslar oavsett om de är killar eller tjejer.

Lycka till!

Kom på en sak till. Ett spel kanske? Hemma är Jakten på den fösvunna diamanten en stor favorit. Brädspel alltså :)

Senast ändrad:

Jag har en nybliven sexåring hemma och hon älskar följande:

* hello Kitty saker

* petshops

* Utklädningssaker

* Spel tex honungsjakten

* Filmer. Speciellt Barbie

* Pysselsaker gärna med mkt glitter.

Men du kan väl även fråga pv vad hon gillar eller ännu bättre, ring "svärmor" och fråga vad lilltjejen önskar sej, då kommer du ligga väldigt mkt på + redan innan ni träffas:idea::idea:

Har en tjej på drygt 6. Jag skulle föreslå pysselgrejor av olika slag. Det finns pysselböcker du vet, som ser ut som målarböcker. Klistermärken, tejp och färgglada papper älskar de flesta. Allt som glittrar är kul.

Spel är bra tex. "Så det kan låta" - skitroligt med charader osv.

Lycka till!

Som andra skrivit hade jag satsat på pysselsaker. Kanske en pysselbok med klistermärken osv till :idea:

Många nämner pysselsaker men alla barn gillar tyvärr inte pyssel. Vill bara flagga för att det finns barn som inte ritar också. När min dotter var 6 år så ville hon enbart leka aktiva lekar. Ut och springa på gården med kompisar. Sitta still och göra något var inte intressant. Det enda som fick henne att sitta still koncentrerat ett tag var Nintendo. Hon älskade sina Super Mario spel och sitt Nintendogs. Men fråga i affären, modet med barnleksaker växlar snabbt.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka