Present till 1-åring?

Status
Stängd för vidare inlägg.

FeatherCloud

Trådstartare
Lägger den här tråden på Barn, det handlar ju faktiskt om ett, bara inte mitt :D

Nästa helg ska jag på barnkalas! Min gudson fyller 1 år och självklart vill jag hitta på en rolig present. Jag och den andra gudmodern/faddern-hur-man-nu-säger tänkte dela på en present, för att kunna köpa något lite dyrare.. Vet väl inte exakt vad vi tänkt oss, men säg att det kan kosta 400:-

Frågan ärj u bara VAD man kan köpa? Vad ger man en ettåring? Har inte träffat pojken i fråga sen i januari så jag har inte hängt med i utvecklingen mer än på kort.. Vill ju gärna att det ska vara något litet annorlunda som inte alla kommer med...

Dela gärna med er av tips och idéer, kanske kan alla mammor här inne tala om vad dom skulle vilja ha till sina ettåriga pojkar!

/Feather - som funderade på en shettis, men det är nog lite för tidigt :D och så går den nog inte in i föräldrarnas trea... :angel:
 
Sv: Present till 1-åring?

För tidigt??? För häst??? Min systerdotter:love: hon fick mjukishäst när jag träffade henne första gången, när hon var tre veckor gammal... Kläder hon fick då var med Pippis häst på, dessa kläder är de hon tycker bäst om (ja pippi var med förstås). När hon döptes en månad senare fick hon ridvantar med noppor på... Hennes far råkade nämligen yttra sig nåt om att vadå tror du att det här skall bli nån hästtjej... Det kan aldrig bli för tidigt... Har hört ryktas att hon ev skall iväg och kika på fälttävlan i helgen.. Tur att hon har en ridande faster, som är barnledig med den två månader äldre kusinen, och att den familjen bor i grannhuset så de umgås mycket och barnen är ute på promenader ofta(eftersom att de är så små än så får mammorna följa med och promenaderna passerar förbi hästar)...

Kom på vad barnet skall få GUNGHÄST!!!!!!!!!! :rofl:
 
Sv: Present till 1-åring?

haha, nej det är förstås aldrig för tidigt för häst :D
vågar dock inte tänka på vad pojkens pappa skulle säga om vi kom med ridbyxor och ponny till honom! :rofl:

gunghäst var också min första tanke, hittade tillochmed ganska fina för bara 500:-, men de rekommenderas först från 3 år... det är väl klart, en ettåring har ju inte direkt styrsel att sitta kvar... :crazy:
(men vänta bara, om två år har jag hunnit spara ihop till en riktigt stor och fin!)
 
Sv: Present till 1-åring?

Ännu bättre läge att köpa ridbyxor... Pojken måste naturligtvis ha ridbyxor till den väntade hästen!!!!! :D

Min systerdotter fick en ärvegunghäst, men den är hemmasnickrad och så fort hon kan sitta så kan hon använda den... :D Men jag har aldrig sett nån liknade ute på marknaden... Min faster sa iofs att de hade sett på ikea att de hade med älg och nåt annat... Det är hästprofil på sidorna och så sittbräde...
 
Sv: Present till 1-åring?

hehe :)
jag var inne på en affär som heter babyproffsen eller nåt sånt (?) och där hade de riktigt underbara gunghästar!! "riktiga", ganska stora med brun "päls" och man och svans, en sån man inte växer ur direkt! :love:

jag puttar lite också, vill ha fler tips!
 
Sv: Present till 1-åring?

Little Tikes (finns tex i http://www.akta.se/Akta-katalog-2006.pdf sidan 10) har en blå plastgunghäst med låg tyngdpunkt som passar ettåringar perfekt, Eskil gillar dem skarpt!

Hemma har vi en hemgjord som gungar på en egen bana liksom bra fram och tillbaka, inte upp och ner, funkar också :)
 
Sv: Present till 1-åring?

åh, den är ju underbar!
är det något man beställer eller vet du någon återförsäljare? har inte läst hela länken ska tilläggas :)

pris?
du får gärna PMa om du inte ivll skriva det i tråden!

:bow:

/Feather

edit: hittade återförsäljare nu :D dom finns i min hemstad, :banana:
 
Sv: Present till 1-åring?

Är ju en början, så kan han få den stora tottisen om några hår... :D Du får skylla på mig om pappsen blir :devil:
 
Sv: Present till 1-åring?

I min familj finns det en hemagjord, är som en stol, med hästar i profil på sidan... Barnet sitter som i en barnstol... Det skall ju börjas i tid... Har inte sett nåt liknande ute i någon affär faktist...:D
 
Sv: Present till 1-åring?

du är ju underbar! :D
det är ju i min stad!
*här ska ringas* imorgon i vart fall ;)

tusen tack!
 
Sv: Present till 1-åring?

haha, ja det får jag göra :D

både jag och mamman planerar en framtida ryttarkarriär :angel:, pappan vill nog at than ska bli hockeyproffs eller hålla på med fiske... ;)
 
Sv: Present till 1-åring?

Köp ridvantar också (jag köpte såna här magic gloves, med noppor på) Jag tror att Natalie vart jätteglad (hon sa det till mig, på vårat språk, som ingen annan förstår allra minst hennes pappse) och hennes pappse kom på att man kan ha såna vantar om man spelar fotboll, men det tror inte jag... :D
 
Sv: Present till 1-åring?

Freddy är alldeles tokig i pop-up böcker och katter :D
allt med katter på är helt underbara grejer enligt honom.
Kanske gudsonen har ngt som han favoriserar också?
 
Sv: Present till 1-åring?

joo, det har han säkert, fast jag vet ju inte om det eftersom jag inte träffat honom på länge..

känns knepigt att försöka luska ur det ur mamman också, utan att hon fattar vad jag är ute efter :D
 
Sv: Present till 1-åring?

När min son fyllde 1 år så köpte jag Fischer Prices gunghäst som rekommederas från 12 månaders ålder.Han älskar den!

Dock är jag ingen hästtjej, så långt ifrån man kan komma trots en hästtokig syster men min son älskar dessa gnäggande havreätande fyrbenta saker :rofl:
 
Sv: Present till 1-åring?

åh, det verkar nästan som om det får bli en gunghäst då kanske!

var hittar man den (Fisher Price) du köpte?
 
Sv: Present till 1-åring?

Hej!
Jag har själv en pojke på ett år.
Jag tycker att ni kan köpa en gungdino. Det går att beställa genom Brio och är en mjukis gunghäst, lagom höjd för minstingarna. Det finns även en knapp i örat att trycka på för musik!:)

Annars finns det ju fina minnessaker att köpa så som sparbössor i tenn och porslin, varför inte köpa en sådan och lägga pengar i. Eller kanske öppna ett eget sparkonto till den lille.
 
Sv: Present till 1-åring?

fast det känns mer som en doppresent? sparbössor etc alltså, den här lille pojken fick iaf mängder med sånt när han döptes!! :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag fick för en tid sedan en obotlig cancer och jag kommer inte leva så länge till. Man vet inte HUR länge för just nu får jag en...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
13 738
Senast: Tirnanoogh
·
Övr. Barn Min äldsta dotter är nyligen fyllda åtta år. Hon har alltid varit en ganska orolig själ. Kolik som bebis, sov (sover) dåligt, vaknade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
22 026
Senast: Zewz
·
Övr. Hund Jag och min man drömmer om att bli med husky någon gång i framtiden. Inte den närmaste tiden, utan om ett antal år. Tanken är att skaffa...
2
Svar
26
· Visningar
5 224
Senast: Enya
·
Hästmänniskan Hej! För två år sedan flyttade jag ifrån Stockholm till en mindre hästgård utanför uppsala för att uppfylla min dröm om att skaffa egen...
2 3
Svar
43
· Visningar
8 703

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp