premiering

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Martina o Dori
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 657
M

Martina o Dori

Hejsan !

Har ett nordis sto på snart 16 år som jag funderar på att vissa upp och få bedömd. Saken är den att jag inget vet om hur man gör för att få premiera. Så någon kunnig kan ju svar om hur man gör och går till väga !:smirk:

Mvh/ Martina och Dori

Sv: premiering

Kolla upp var du har din närmaste premieringsplats. vet inte om SH har lagt ut sina premieringsplatser än, men du kan kolla på www.svehast.se som är deras hemsida.
Ska du stamboksföra stoet måste hon ha eller ha haft ett föl efter nordsvensk hingst. Sen måste du också göra ett körprov på plats.
Du kan visa henne och få henne bedömd på premiering men hon blir inte stambokförd utan föl och körprov.
Vill du att hon ska ha poöng måste du be om det, för är de 16 år poängbedöms de inte annars.

Sv: premiering

Tack för ditt svar ! Dori har inte haft fööl men jag funderar på att ta efter henne och en hingst som heter moeklompen finns på www.nordsvensk.com ...Dori är inte körd ,bara tömkörd så det blir till att köra in henne då ! Jag får se vad som händer tyckte bara det kunde vara kul att få henne bedömd !

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Radannons Hejsan. Första gången jag skriver här. Men vet inte vad jag ska göra. Vi lämnade ut våra hästar på foder för två år sen. Efter ett år...
Svar
1
· Visningar
1 960
Senast: Cina B
·
Juridik & Ekonomi Hej! Gammal användare som vill vara anonym. Pågrund av förändrad ekonomi samt lite annat trassel så har jag sökt bistånd från soc för... 2 3
Svar
41
· Visningar
4 022
Hundträning Hej. Jag funderar på vad ni har för passitivitetstips? Min hund går upp i varv och tar extremt lång tid på sig att varva ner på nya...
Svar
12
· Visningar
656
Senast: Grazing
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
15 366
Senast: Johanna1988
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka