Premiering !!

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare gonkan
  • Startdatum Startdatum
G

gonkan

Jaha då har man varit iväg på årets premiering och man får ju vara helt nöjd när man får med sig hem ett diplom sto och 1 klass 1 sto + att Marielle fick sin Elit höjning och mycket bra muntlig kritik då han tyckte att hon var en mycket trevligt sto men utmärktar rörelser extra plus då han gillade hennes hingstföl vid sidan om då han sa att den får jag väl se igen *S* och det lär han få göra.
Hur har det gått för er andra som har varit iväg??
Glömde kanske säga att detta var shettisar :angel: :angel:

Har själv inte varit iväg än med min,men de blir i slutet av september i Värnamo *biter på naglarna av nervisitet* :crazy:

Får gratulera till utmärkelsen och omdömmet från dommaren...alltid kul när de går bra ju :)!!

Tack Tack .. Jo det är alltid lika nervöst när man ska visa sina 3 åringar ston som hingstar *S* för man vill ju antingen få dem godkända eller Diplom ston helst ju men det är ju inte alltid man får som man vill ju ;) .Lycka till i september för det är väl din hingst som ska visas då eller??

Jag får ta och gratulera samt surfa på din glädjevåg. Var också iväg på premiering idag med min åringshingst. första fölet undan mamman som vi i vår tur köpte som föl. Domarn gick i taket av extas och förbjöd oss att kastrera denna vackra skapelse!!
Han är en isabell vilket är väldigt ovanligt på cobbar och Mr Johnsson var mycket mån om att spara denna gamla färg som är på utdöende, samt mammans blodslinjer (som inte är på utdöende ännu men mkt "heta" i aveln) Hästen ifråga var på värsta show-humör och bjöd på sig själv till max! Guld såklart och nu bär det av till Riks!! :love:

Stort grattis!

Har själv inte visat nåt på premiering än. Hingsten ska visas den 27-28 september och det äldre stoet ska stambokföras 26:e augusti - och förhoppningsvis få Elit! :D

Grattis! Får lägga till det på Sunnys meriter!
Lyckost som har honom som premierngsförättare. Själv har jag M.B!
Mormor har inte tagit sig på första betäckningen så det är tur att det finns fler som kan sprida blodet vidare ;) hoppas på att hon brunstar om snart så vi kan betäcka en gång till. Ärtan får vänta till nästa sommar då han inte står på hemmaplan, han bär ju också på en gammal utgående färg för cobbar :D

Tackar tackar, man är ju stolt som en tupp för tillfället! jag har en spekulant på honom men hon vill inte ha en hingst så jag vet inte riktigt vad jag skall göra, jag vill ju inte kapa honom bara sådär... :( eventuellt kanske vi gör någon deal, ja ja. Hoppas att Sunny tar sig nästa gång, har också en krångelmärr hemma nu som inte behagar bli dräktig trots bra brunster, bakt-prov taget men visar ingenting. hon lär nog bli kvar ett tag :D
det är bra att det är MJ hos oss, lika bra liksom å det ändå är han som basar i slutändan, Daiquire fick 5'8 men skulle fått 99 på skritt och trav om det inte varit för ösregn som gjorde gräset såpa-halt, det sa domar´n själv!
skall bli skoj att höra vad dom säger om Ärtan, även om färgen är tråkig är det kul att vara "ensam" på nåt sätt, vi får hålla hårt i dom! :d

Ska visa för M.B. i sommar - hoppas hon inte sågar pållan totalt! Skulle gärna ha "mr. Johnsson" här, visade på utställning för honom i lördags - han är alltid lika kul att visa för. :D

Skulle du inte åka i väg och visa ditt sto nån annanstans?

Orkar inte masa mig iväg någon annastans med min mage. Ida ska ha sitt AB då hon har meriter för det (3 diplom samt guld 3 år på raken) den andra märren får väl ta vad MB behagar ge henne, det är ändå försent för att få avelsdiplom. Jag vill få henne stamboksförd i år innan något händer. Just det, undrar om det finns plats kvar på kvaliten :o kommer inte ihåg om jag anmält henne dit.....

Lånar knapp

Tack alla och vad roligt med din åring.
Ska jag vara ärlig så hade jag också hellre visat för mr Johnsson då jag tycker bra om han vi hade ju han innan här nere nu har vi MR Ström inte fel i han heller då han är i slut ändan ändå om man ska visa hingst men mann har ju alltid sina favoriter ju *S*

Japp, ses vi där? Skulle ev behöva fölhjälp....... vet inte vilka som jag kan få med mig. Ser framför mig hur jag springer själv med stona och magen......Madde som tyckte att jag såg tung ut redani juni. Har du fått något program ännu?

Ja det gör vi! :) Har också sto med föl med mig men vi har ju olika raser så det är bara att säga till om du behöver hjälp. Inget program än.

Liknande trådar

Anläggning Är så i valet och kvalet om vilket beslut att fatta. Har älskat hästar hela livet men som barn blev det "bara" ridskola då föräldrarna...
Svar
8
· Visningar
2 939
Senast: Efwa
·
Avel Sitter och grubblar på hur jag ska göra med hästeriet i framtiden. Så om ni nu tittar strikt ur avelsmässigt perspektiv - vilket av...
Svar
11
· Visningar
1 610
Senast: Fredag
·
  • Låst
Hundavel & Ras Chansar och skriver in detta här och ser vilken respons jag får (misstänker dock att tråden inte ens får vara kvar men tänkte prova)...
2
Svar
29
· Visningar
5 851
Senast: Fetaost
·
A
Hästmänniskan Hejsan! Skulle vilja bolla lite tankar och funderingar med likasinnade här på forumet! Bakgrund! Jag själv 28 årig elit ryttare...
10 11 12
Svar
229
· Visningar
38 055
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar