Premiering av nordsvenskt sto

T

ticken

Har tänkt visa mitt sto som blir tre till sommaren på premieringen. Undrar hur det går till från anmälan tills dess man åker därifrån. Var hittar jag reglerna som gäller? Tar tacksamt emot tips vad man ska tänka på. Hur går ev körprov till? Hur inkörda är de treåringar som visas?

Sv: Premiering av nordsvenskt sto

Jag tycker du ska vända dig till din rasförening. Jag tror inte du behöver köra en 3 åring. Bättre att visa som 4 åring med föl vis sidan tcker jag. Då kan du både köra, stamboksföra och premiera ditt sto.

Om du har möjlighet tycker jag att du ska visa henne körd, det finns en premie för ston som körs vid 3 år har jag för mig.

Kolla på FNH´s hemsida där finns reglerna. Och än en gång välkommen till ett nordsvenskforum på Daladistriktets (FNH, finns länk från riks sida) hemsida! Där kan du få all hjälp du behöver. Finns också en intressant tråd om träning nästa år!

Lotta

Treårsvinsningen är avgörande om hästen får diplom eller ej. Kravet på körprov för diplom har dock tagits bort och det ses som en bonus i stället o belönas med en sk. körbarhetspremie på (500 kr tror jag det var)

Körprovet består av en slinga på 150-200 m körning med ett släplass. Halter, hästens inställning till uppgiften och till- frånspänning bedöms, det körs nån sväng och allt går lugnt o sansat i skritt. Inte så himla svårt egentligen.

Om du har möjlighet tycker jag att du ska visa henne körd, det finns en premie för ston som körs vid 3 år har jag för mig.

Kolla på FNH´s hemsida där finns reglerna. Och än en gång välkommen till ett nordsvenskforum på Daladistriktets (FNH, finns länk från riks sida) hemsida! Där kan du få all hjälp du behöver. Finns också en intressant tråd om träning nästa år!

Lotta
Dom har vällagt ner sin hemsida?

Liknande trådar

Avel Jag ska betäcka mitt SWB sto i slutet av sommaren och undrar lite vad som gäller? Det är första gången jag tar föl så har inte sten koll...
2
Svar
25
· Visningar
3 007
Senast: Freazer
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
3 364
Senast: Ridinglady
·
Hundhälsa Hej, Jag har i 2 års tid haft PROBLEM med min tik som nu är 2,8år och alltså levt 2 år av sitt liv med denna hemska MAGKATARR SOM...
2
Svar
34
· Visningar
4 810
Senast: Lillefrun
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
18 136
Senast: Barbabelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka