PRE hingstar

miiiiiiia

Trådstartare
Jag skulle behöva lite hjälp av er som är insatta i PRE-aveln. Sitter här med namn på min medryttarhästs föräldrar och det hade vart kul att läsa mer om dom, och sett bilder, men kan inte hitta något på nätet, mest på grund av att jag inte kan ett ord spanska... Så nu vänder jag mig till er. Han är renrasig PRE och är importerad där i från för ca två år sedan, varifrån vet jag tyvärr inte. Men namnen jag har är Por Veneciano IV och Lobata VIII,

Tack till er som orkar/vill hjälpa till!!!

Senast ändrad:
Sv: PRE hingstar

Du kan hitta info här :
http://www.lgancce.com/lgpreancce/a...ultarArbolGenealogicoPRE.aspx?ID=Zvqj51gE4YE=

"Din" hästs morfar heter SUPERIOR IV född 1994 och är en brun hingst med väldigt mycket Escalera som har ett 40 tal avkommor.

Din hästs mamma är ett skimmelsto som är född 1998 och hon har 2 registrerade avkommor, din häst som antagligen heter ODIN IV född 2003 efter bruna hingsten VENECIANO IV och så hans bruna bror MARINO VIII född 2004.
Uppfödare till "din" häst är TOMAS GIL FRANCO.

Det enklaste är om du googlar namnen på hästarna för bilder, de är inte jättekända hästar i början av stamtavlan och därför kan det vara svårt att hitta bilder på nätet. Lycka till

Tack så mycket! Hittar tyvärr inte några bilder på någon av hästarna.. Sen funkar alla bilder på brännmärkningen utom odins...funkar det för dig kanske? hade vart kul å se hur den ska vara för den synd väldigt dåligt på honom.

Fanns info där, men ändå inga bilder tyvärr...vet någon vart man kan hitta sånt? Kanske hemsida till uppfödaren, hittar inte det heller..sen är ju inte spanska min starka sida..

Jo, det hittade ja. Men ja vill ju som sagt gärna hitta bilder på han stam bakåt i tiden. Hade vart kul å se hur dom såg ut osv..

Liknande trådar

Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 763
Senast: Grazing
·
Foder & Strö Hej alla kloka hästmänniskor, Jag har en 6-årig PRE-hingst, han är ca 165 cm hög och nätt i typen. Väger just nu ca 440 kg, han bör...
Svar
18
· Visningar
2 047
Senast: TinyWiny
·
Övr. Barn Först, jag finns på detta forum under ett annat användarnamn, men väljer nu att vara anonym då jag dels inte pratat om allt detta med...
2
Svar
30
· Visningar
3 524
Senast: vallhund
·
Ekonomi & Juridik Jag och en vän är väldigt oense om en sak, och skriver här för att själv få en klarhet i det hela, samtidigt som jag gärna vill höra er...
Svar
15
· Visningar
2 575
Senast: bapro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka