PRE-hingst på Kulla-Vreta Gård?

simpan

Trådstartare
Hittade en annons här på bukes annonssidor ang en PRE-hingst på Kulla-Vreta Gård. Nån som vet vad det är för hingst?

Sv: PRE-hingst på Kulla-Vreta Gård?

Nej, men har de någon hemsida???

Ja, det har de men den verkar inte vara färdig. Mankommer till startsidan och sedan händer inte mycket mer. De har inte hänvisat till sidan i annonsen utan jag har hittat den genom att googla....

Nej, det ska vara en hingst som inte är marknadsförd som avelshingst här och detta är hans första säsong. Han är dock godkänd både av CC och av "Sverige". Honrado har ju verkat i avel tidigare säsonger och är "marknadsförd" så jag har uteslutit honom pga det.

Ska bli intressant när jag får mer svar ang hingsten.

Lite OT, vill inte tjata men hur går det med videosnuttarna på hemsidan, väntar otåligt ;) är ju så nyfiken och vill försöka bestämma hingst nu snart så att jag slipper detta velande :angel: Håller på att bli knäpp av allt funderande hit och dit... Blir nog ingen fölis alls för matte klarar inte av att välja hingst :smirk:

Det är nog inte Quarzo. Den här hingsten ska tydligen vara ca 164 och ha vitt i ansiktet samt på benen, quarzo är större och har inte så mycket vitt mig veterligen .

till trådskaparen : Har du fått reda på vad hingsten heter , blir också lite nyfiken.

Nej, jag vet inte vad hingsten heter. Funderade på Quarzo tidigare men har fått uppgifter från ägaren om att han inte finns på någon av "PRE-förbundens" hemsidor. Hon var sjuk och skulle återkomma med mer info.
Dessutom har hingsten enligt annonsen en del vitt i ansiktet samt vitt på benen (alla eller bara något, jag vet inte).
Han ska enligt uppgift från ägaren vara av lite lättare typ.

Jag väntar med spänning på mer info om honom och så hoppas, hoppas, hoppas jag att jag har sån tur att jag har en film från pepinopre i brevlådan i eftermiddag.

Senast ändrad:

Lite info till alla i tråden

Vet namnet på den mystiska hingsten samt har en bild, är ni nyfikna så PM:a så att det inte blir "olovlig reklam".

Har förövrigt fått veta att Honrado är knipsad och kan därmed ej längre bidra med fölisar...

Tack o Hej! :bump:

hej!! jag tror ni menar abbe.. han är pre hingst.!! den enda de har uppstallad nu!

Liknande trådar

Avel Hej! Har jag några PRE-folk här på buke som sysslar med avel? Jag har nämligen en hingst köpt från Spanien vars föräldrar har samma...
Svar
9
· Visningar
1 271
Senast: Willys
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 082
Senast: Piaff
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 576
Senast: ildiko
·
Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 053

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda-24
  • Födda -21
  • Betäckning 2024 - föl 2025