A

Annna_91

Ponnyvalacken som jag tävlar gnäggar som en galning när vi är ut på
tävling. Han blev kastrerad först som 4-åring och har ännu lite
hingstfasoner kvar (är nu 9). Det är lite störande eftersom många andra hästar blir okoncentrerade. Han gör inget annat som om skulle störa förutom att föra ljud, och han är någorlunda koncentrerad på mig. Jag tycker att det borde bli bättre med tiden, men vi har varit på ett tiotal tävlingar redan och det blir inte bättre. Vad ska jag göra?:confused:

Sv: pratkvarn

Stör det er och ert tävlande? Annars kan du låta det vara. Det är andras problem när deras hästar är okoncentrerade.

Nja, ibland kan det vara ett sto (el valack:o ) som kan vara lite för intressant så han skulle nog få ta och börja sänka decibellen. Han har vanlig nosgrimma som är passligt spänd. Fick ett förslag på att sätta typ mexikansk eller remontgrimma, men jag är inte så hipp på att spänna fast munnen på honom när han annars är känslig där...

När jag har hingst med på tävling tillåter jag inget hingstande, dvs inget brölande t.ex. Dock rider jag inte den hingsten utan jag är chaufför och coach och leder således bara hingsten. (Ponnyhingst och jag är 20 år gammal så jag får inte rida den vilket annars vore att föredra.)
Om han försöker bröla hrm:ar jag bara och han tystnar. Man kan ju också använda sin röst att fy:a med och vid behov peta till hästen på nosen.

min tant pratar oxå hela tiden när vi e iväg... hon e ändå 27år gammal o har tävlat regelbundet alltid... hopplöst men nu efter 20 år börjar jag tycka det e lite charmigt, hon går ju bra ändå... ponnyn va likadan men när han fått lite rutin e han tyst.... alla funkar väl olika...

ok. får väl tävla vidare då och hoppas att han slutar...:smirk:

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
2 538
Senast: Lavinia
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 224
Senast: Snurrfian
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 905
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 899
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar