Pratar me hästen?

W

Wiiie

"Pratar" du me hästen under terrängen?? Typ, skriker eller säger BRAAAA/DUUUUUUUKTIG? Eller något annat sånt? :D

Sv: Pratar me hästen?

ja det är klart, hela tiden. berättar banan ibland, så han vet om jag skulle glömma bort :angel: .
säger vad han ska göra också, om han måste vänta lite eller galoppera på.

Ja, speciellt om hon hoppar något hinder som jag tycker är läskigt;)
Då säger jag braaaa, duktig häst, och klappar MYCKET:D

Samma här! Jag pratar nästan hela tiden. Som "Braaa", "Duuuktig killen", "Kom igen nu", jag kan räkna galoppsprången, säga "hopp!" å så.. :D

Kom! Kom! Brukar jag också köra.
Har fått det från när vi körde i skolan, min kompis är hästskötare åt en kusk och de sa det när hästen skulle trava eller öka, jag körde med henne väldigt ofta nu kan jag inte sluta använda det:D

Nu var det ett tag sen jag red fälttävlan men när jag red så blev det en hel del Bra!!! Duktig tjej!! mm...
Har även ridit ut storgråtande i en distans och efter nåt dumt stopp..

japp...efter varje hinder BRAAA, du är bäst eller nåt annat användbart, men det är nog lika mycket för att lugna mig själv..:smirk:

Nä min häst brukar vilja att jag håller käften, han vet redan att han är bra:D Dock brukar jag klappa honom när han har trasslat ut svårigheterna som matte har lagt honom i.

Förutom bra och duktig tjej och såna saker , brukar det mest bli "lugn gumman", "prooo" , "inte så fort tjejen" " nej Jatza inte det hindret !" Och ibland när hon smäller av typ 2 meter för tidigt brukar det bli någonting i stil med "Jatza för h....l....e !!"

prins_rollo skrev:
nej Jatza inte det hindret !" Och ibland när hon smäller av typ 2 meter för tidigt brukar det bli någonting i stil med "Jatza för h....l....e !!"

:rofl: :rofl:

Ja, haha :rofl: !

BRAAA! Kom igen, kom igen! Så, öka! Men DUKTIG du är då! Å hoppa nu! Bara några hinder kvar nu, de här klarar vi!

Sen finns det ju vissa lägen som man inte önskar sej, då brukar de bli:

NU HOPPAR DU! Nej, nej, nej galenpanna! Men du MÅSTE lyssna på mej lilla hästen! Hördu knasboll, här kan man inte köra race (oftast i Mantorps nerförsbacke innan gravfältet :angel: ). Men var inte någon jävla mespropp nu!

Sen har jag sagt; det där var ju jävla nödvändigt, tack ska du ha!
Men det låter så himla "allt är hästens fel" så de har bara hänt en gång när jag var riktigt chockad och vi höll på att gå omkull.

Den numer pensionerade sjöng jag herr olssons bonnagård för att hon inte skulle gå upp i atomer hon är liteeeeeee het:crazy:
hennes son som är på g nu är det mest pep talk som gäller med.

Är förresten bra att sjunga under terrängmomentet så glömmer man inte att andas sa en tränare till mig en gång i tiden:p

Självklart hejar jag på hästen!
Jag märker en lite skillnad på min häst när jag hejarpå den.
Dels märks det i terrängprovet, men också då man intervalltränar hemma!
Oftas säger jag typ, -"kom igen då!!!!!"

Trossnästösa skrev:
Den numer pensionerade sjöng jag herr olssons bonnagård för att hon inte skulle gå upp i atomer hon är liteeeeeee het:crazy:
hennes son som är på g nu är det mest pep talk som gäller med.

Är förresten bra att sjunga under terrängmomentet så glömmer man inte att andas sa en tränare till mig en gång i tiden:p

Det va nåt nytt för mig att sjunga på terrängen :rofl:
Förut glömde jag andas på terrängen och kom in i mål JÄTTE andfådd :crazy: Mycket värre än hästen..;)
En gång när jag hade suttit av fick jag ingen luft.. :eek: lite läskigt..hehe..

*hugger sista*
Jag kan inte låta bli och undra över om ni peppar hästarna eller er själva:angel:
De enda gånger jag "pratar" med min häst är när jag berömmer henne eller "flå"rider över ett fält och försöker hetsa henne till att bralla:angel:
Tidigare höll jag långa monologer, men det var för att jag var extremspänd och fann det mycket obehagligt att rida hästen. Nu får jag återsläpp till monologerna när jag försöker hoppa terräng och det är för att jag är livrädd och har en skenande puls och då går truten automatiskt på mig:o
Men alla är vi olika:rofl:

Apo som är på sitt filosofiska humör

Kan bara svara för mig själv. och jag pratar oavbrutet för att lugna mig själv. Känns bättre då och så blir jag inte lika nervös. Hugo bryr sig nog inte nämnvärt om jag babblar eller är tyst;) .

Fast jag har ibland funderat på vad hinderpersonalen tycker när man kommer i full kareta sjungandes och pratandes med sin häst:D

ja jag snackar med hästen.. eller mest med mig själv tror jag..:S

Liknande trådar

Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
7 582
Senast: morgaine
·
L
Kropp & Själ Konstig rubrik kanske men lite svårt att förklara! Men om ni skulle kunna prata med ersjälva i en annan ålder vad skulle ni säga eller...
2
Svar
30
· Visningar
1 756
Senast: förvirrad
·
Fälttävlan Jag bor i Norrland och rider på ridskola, och har gjort det i 6 år nu. Jag har aldrig provat på fälttävlan/terräng, men hade jättegärna...
Svar
16
· Visningar
2 330
Anläggning Undrar om någon här varit med om något liknande och hur det isf hanterats. I vårt ridhus har vi tydliga hopp och dressyrtider. Under...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 864

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka