Heulwen

Trådstartare
Jag har sett på olika annonser att det står att praolön erbjudes. Hur mycket går den oftast på?
Har alla som praoar på tävlingsstall t ex rätt att kräva praolön?
Har ni några erfarenheter?

ja... precis...den prao som man t.ex. har i skolan får man ju ingenting betalt för... kolla bara upp så det inte är praktiklön de menar... Jag har praktik just nu och får 2.400 i mån... före skatt...då får jag ut typ 1800:- Och jag är 19 år... blir typ lite mer betalt om man är äldre.

Hm, det kan nog vara praktiklön de menar.
Det lät ju inte speciellt mycket. Hur stor kan chansen vara att man får praoa på ett tävlingsstall i sommar om man inte har någon vidare erfarenhet?

näe det är verkligen inte mycket =) det bror nog på lite grann vart du har tänkt vara men så länge du är ambitiös och vill lära dig så tror jag inte det är nå problem. :)

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag går i nian och ska snart välja gymnasium. Jag vill gå på ett ridgymnasium men jag tycker att det ä lite förvirrande på...
Svar
11
· Visningar
1 219
Senast: Äpplet.
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 467
Senast: mars
·
Övr. Hund Jag ska välja tilltalsnamn till min valp, och jag har lite svårt att "hitta rätt". Jag har läst mig till att hundar hör vissa bokstäver...
2 3
Svar
59
· Visningar
2 861
Senast: MML
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
2 875
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• WE-tråden