Praktikbidrag

N

Nalle_Björnen

(vet ej om denna tråd ligger rätt)
Ni som praktiserar/har praktiserat för att få kunna söka en utbildning (i mitt fall djursjukvård) hur har det löst sig med pengar under er praktiktid? Kan man få bidrag av någon och i såfall av vem? Finns det en bra länk vore det ännu bättre :)

Sv: Praktikbidrag

Man kan få bidrag av sin kommun, via arbetsförmedlingen!
Tyvär brukar dom bara ge ut det om det är dom som förmedlat praktikplatsen...:devil:
men på din närmsta arbetsförmedling kanske det finns en god själ så det kan vara värt att kolla!;)

När jag för något år sen sökte praktikplats skulle jag få en mindre summa pengar i månaden av själva praktikplatsen och ytterligare en summa pengar skulle jag söka i form av praktikbidrag eller liknande från min hemkomun.

Tyvärr blev det aldrig något med praktikplatsen, men hade jag varit du hade jag ringt min hemkomun. Kan vara lite kinkigt att få pengar för en praktikplats på annan ort har jag för mig att någon sa, men det kanske inte är aktuellt.

Det är ju värt att testa om inte annat!

Kan tillägga att i mitt fall handlade det inte om en praktik för att kunna söka vidare för utbildning, det borde ju vara lättare att få bidrag om det leder till en utbildning.

Lycka till!

/Madde

Senast ändrad av en moderator:

jag hade ett jobb osm jag sa upp mig från för att börja praktisera för att bli behörig till djursjukvårdarutb. och därför fick jag skylla mig själv och fick inte ett öre av AF. Det blev att flytta hem till föräldrarna och leva på besparingar, sen hade jag tur och blev anställd på 50% på min praktikplats efter några månader så dt löste sig ekonomiskt till slut.
Det är många praktikplatser (kliniker) som kollar med den som söker praktik, att denne har chans att komma in på skolan (dvs har tillräckliga betyg/högskoleprovpoäng) då det är så många som söker praktik och aldrig kommer in.
Jag är klar med utbildningen till sommaren, så har du frågor om utbildningen får du gärna PM:a!

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 542
Senast: mars
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 405
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 423
Senast: mamman
·
Skola & Jobb Jag kommer inom ett år att flytta ca 40 mil hem till den stad som jag vuxit upp i. Jag har de senaste 7 åren bott på annan ort och har...
Svar
0
· Visningar
589
Senast: seahawk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25