praktik i usa

FrittePower

Trådstartare
Jag som är novis på western och allt därtill har blivit sugen på att lägga min skolkurs "att träna med hästar" i USA. Kanske tre veckor, bara något kortare. Men ändå så man "hinner" pröva på.

Hur bör man gå tillväga för att hitta något seriöst ställe där man kan "arbeta för kost & logi". Funderar på maila runt och se om man först och främst får napp. alla tar ju inte emot praktikanter för så kort tid.

Har redan testat arbeta på island och det funkade väldigt bra så man har ju fått blodad tand. kanske någon härinne har varit över till usa och kan skänka minnen och erfarenheter från resan?

Och vad tror ni om att åka utan "förkunskaper" om westernridning men med "vanlig ridvana och hästvett". Jag rider gärna i westernsadel med mina hästar men kan tyvärr inte vidare mycket. :smirk:

och vilken delstat är bäst? haha.

Sv: praktik i usa

motala bo minsann!jag me=)
själv ska man till usa, texas en månad nu genom min skolpraktik, jobba på en ranch där en månad. men jag får ingen kost o logi utan betalar det själv, även boendet som jag kommer att hyra nära ranchen..

själv mailade jag runt till massa rancher och frågade om de ville ha en praktikant en månad som arbetade gratis.. o några nappade.. men det är som du säger..många vill inte ha på en sån kort tid, o i mitt fall som åker just den tiden så har de inte tid eller plats för en praktiaknt just då..
lycka till! :bump:

jaha vad kul att du ska ner till usa! och att du är ifrån motala :D

Blir det inte väldigt dyrt att leva så i usa? flyg o sånt kostar ju dit. suck. Vi har inte kollat upp några ställen ännu men det gör vi snarast. Vill gärna komma till en boskapsranch. ;)

Berätta mera om ditt ställe och när du reser! låter ju riktigt spännande! kram

jo de e klart det blir dyrt, det får man ju räkna med!
jag var oxå inne på boskapsranch först, men ändrade uppfattning då tävling e ju de jag ska hålla på med i framtiden själv, inte fösa boskap..bättre o få en inblick i det känner jag..

jag ska åka nu i februari och vara borta en månad..fråga gärna om det är något du vill veta..kramis

Hejj!
Det tycker jag verkligen du ska göra! Ja var över dit för en månad sen å hälsa på några vänner jag träffa i sommras..var d är i två veckor och dom tävlade team roping så d fick ja prova på....skiit kul!! Jag har ju tur som träffade dom, men jag vet inte hur du ska göra om du inte känner nån..jag träffa dom genom ett läger. för dom va med och hade föreläsingar.. Jag var i Colorado..d va underbart!!! ska försöka få tillstånd att flytta dit nu efter ymnasiet! jag hör inte hemma i sverige...

Hej.

Låter riktigt spännande med colorado. du har tur du som har bekanta i usa. visst är det svårt utan :smirk:

Men på något sätt måste man ju försöka iallafall. Är alltid roligt att få testa på nya grejer och jag är som sagt helt grön inom western men otroligt nyfiken. :D

lycka till med att få emigrera till usa då, om du nu får bo där. kan man ju hoppas för man måste ju trivas med livet ;)
Jag är SÅ avundsjuk.

hehe, kram

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka