''Power Pearls'', Equitop Myoplast

A

Annelie_2005

tog hem en sådan blankett idag, om Equitop Myoplast, aka Power Pearls.
är det någon som använder detta fodertillskott? har det funkat bra?
verkade vara rätt intressant.
sökte på detta på google, så man kunde få mer fakta, men jag hittade inget, förutom på tyska. och det hjälper inte en som inte kan tyska :P

ifall det är någon som använder detta, vart köpte ni det då?
/annelie

Sv: ''Power Pearls'', Equitop Myoplast

ingen som vet något??

Jag tycker att det har funkat bra, använde det till mitt arabsto som har svårt att sätta muskler + lätt får spänningar i ländryggen.

jag köpte genom mitt arbete, vet faktiskt inte vart man får tag på det annars. Har dock en oöppnad burk kvar om du är intresserad.

mjo. det skulle vara intressant att testa. hur mycket kostar en burk?
/annelie

Dagsdosen 50 gram myoplast innehåller 13 gram råprotein från alger, resten är socker och sirap. 1 kg innehåller 260 gram råprotein.

För de ca 400 kr som 1 kg myoplast kostar kan du köpa 100 kg lusern innehållande 15 kg råprotein eller 80 kg sojaskrå innehållande minst 32 kg råprotein. HH

varför tycker tillverkarna av myoplast att man ska ge hästen myoplast istället för annat protein?

finns det någon "magisk supereffekt" i myoplasten eller är det bara ännu ett tillskott där trendiga hästägare som stoppar i sina hästar vadsomhelst utan att veta vad det är?

Livar upp gammal tråd!

Jag har fått två burkar på prov av en veterinärbekant som jobbar för bolaget som säljer Equitop Myoplast.
Hon tyckte att tillskottet borde vara perfekt för min häst som gått med ländrygg och SI-ledsproblem i ett halvår nu och tappat mycket muskler (=ond cirkel).

Att tillskottet innehåller proteiner är inte hela förklaringen, utan det är en aminosyra som ingår i proteiner som ska vara den verksamma delen som ger tilltänkt effekt.
Jag frågade eftersom jag redan fodrar med ett mycket proteinrikt hö där hästen får ett ganska stort överskott och fick denna förklaring.
Hon sa direkt att hon i början var skeptisk till tillskottet, men hade sett så pass många anmärkningsvärda resultat nu att hon varmt rekommenderade medlet.

Jag har nu i alla fall 1 månads gratis förbrukning och kan se hur det går. Uppskattar om fler som provat kan kommentera bakgrunden, foderstat och resultat!

Dagsdosen 50 gram myoplast innehåller 13 gram råprotein från alger, resten är socker och sirap. 1 kg innehåller 260 gram råprotein.

För de ca 400 kr som 1 kg myoplast kostar kan du köpa 100 kg lusern innehållande 15 kg råprotein eller 80 kg sojaskrå innehållande minst 32 kg råprotein. HH

:rofl::rofl::bow:

tioskrattandetecken

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Som en person med flera hälsoproblem genom livet som vården inte har kunnat hjälpa, så har jag kommit att fundera en hel del över just...
2
Svar
30
· Visningar
4 987
Senast: TinyWiny
·
Skola & Jobb Jag har absolut ingen att prata med om detta. Satt och googlade "karriärrådgivning" och kände att jag kanske ska betala för det (så...
2
Svar
22
· Visningar
4 170
Övr. Hund Hej :) Jag har en Tollare på 10 månader. Vi började med ensamträningen när han var ca 11-12 veckor med sekunder, minuter, som sedan...
Svar
6
· Visningar
1 080
Senast: LH90
·
Kropp & Själ Jag varnar för lite långt och kanske rörigt inlägg. Jag borde nog vara anonym men orkar inte skapa ett nytt nick just nu. Jag behöver...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
11 115
Senast: EmmaW
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka