Power Boy + arabsto?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare rajraj
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 1 608
R

rajraj

jag skulle vilja veta lite mer om Power Boy än vad som står på Flyinges hemsida. Jag har sett ett par fölbilder på föl som varit u.arab efter honom och de har varit superfina, men hur har de blivit när de blivit större?

Frågor
- hur är Power Boy i huvudet? vad lämnar han för avkommor? skarpa? lugna?
- hur är gångarterna hos avkommorna? ärver de något?
- hur är hans sperma? hur hög procent?

tacksam för svar, tack!!!!!

Sv: Power Boy + arabsto?

- hur är hans sperma? hur hög procent?

Mellan 1995 och 2006 har hans dräktighetsresultat sett ut så här:

Naturligt: 75 %. AI: 82 %. TAI: 66 %. FAI: 42 %. Han har under dessa år betäckt 304 ston, med 206 föl som resultat.

De jag har träffat (2 st) har varit trevliga som tävlingsponnyer men kanske inte direkt skulle lämpa sej som ridskole eller barnponnyer. Inte direkt skarpa men med lite temperament. Båda hade bra gångarter och ok hopp. Mkt mer mot dressyr än hopp.
Den ena hade rejält lång rygg (vilket även jag tycker eg. är PBs enda verkliga svaghet) medans den andra som jag vet var u: kortryggat sto var av bättre modell.

Knapplån!
Jag har ett 2 årigt sto e PB u rp sto.
Hon är kanonfin i temperamentet...lite tuff...alltså inget skrämmer den ponnyn. Inte tuff på så sätt att hon gör som hon vill. Mamman har iofs det bästa temperament jag stött på hos en ponny.
Tyvärr har Primah Donna som hon heter något för lång rygg....vilket iofs stoet också har precis som PB.
Primah är även mer åt det lågställda hållet.
Hon har dock en mycket bra gång(mamma med)...svårt att säga vad som kommer från pappa o vad från mamma för hon är så lik sin mor....lite grövre bara o större.

känner till en valack efter power boy undan ett arabsto.
vet ej hur mödernet var, men avkomman är en trevlig individ, mkt fint temperament, vet ej ridbarhet, då hästen aldrig arbetat o har några år på nacken, ,men temperamentet är underbart iaf

hej
jag har ett ridponnysto efter Power Boy , hennes mamma är en welsh ponny. hon är super cool i temperamentet och absolut inte stirrig. hon hoppar också kanon=)

Vet ett sto e. PB och u. connemarasto. Hon hoppar medelsvår men kan stanna ibland (även i LA) och gångarterna är OK. Hon är inte speciellt het men inte trög heller, utan lagom. Men temperamentet är skarpt, hon hugger då och då.

Har du kollat på hans söner? Både EG Pauli och Pondus är ju fina!

Dom är ju lite modernare än Power Boy själv.

Jag kan ju bara svara för mitt eget föl, hon har en arabmamma som är efter Milagro. Hon är i dagarna 8 månader och har hittills uppfyllt alla mina förväntningar. Hon är mycket social, älskar människor, nyfiken självständig, är jättelätt att ta in själv och greja med. Vi går på promenader i skogen vilket hon tycker är toppen. Vi har varit på fölvisning när hon var 4 1/2 månad. Hon belönades med poängen 87787, vilket jag är jättenöjd med då hon inte var till sin fördel den dagen (överbyggd, växte mkt just då så traven var inte den bästa) men domaren trodde att hon hade mer att visa:) Omdömet lät så här: TYP: feminin, harmonisk, bra modell
HHB: vackert ädelt huvud, ädel ngt. lågt ans. hals, ngt rund
manke, välf. kors
BEN/KORR: välbenad fr. sidan, tät ngt tåvid fram
SKRITT: vägvinnande skritt
TRAV: lätt men ngt spänd

Nu vet man ju inte hur hon kommer att utveckla sig när hon blir större, jag har en önskan om att hon ska växa över ponnymåttet då jag ska behålla henne och rida och förhoppningsvis kunna tävla henne. Hon är i dagsläget ca. 132-133 cm i manke så hoppet finns att hon blir de 150 -152 som jag vill ha henne. Här kommer en bild på henne.(4 1/2 mån)
NINJA POWER POPP
16330050.jpg
[/url][/IMG]

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
14 020
Avel Vi har hållt på med en envis senskada på min superfina dressyrhäst i snart två år. Nu börjar vi inse att det inte finns något mer vi kan...
Svar
3
· Visningar
1 469
Senast: viltmilla
·
Avel Hej! Börjar med att be om ursäkt om jag gör några fel då det här är mitt första inlägg :) Har läst många gamla trådar och vet att det...
2
Svar
21
· Visningar
2 878
Avel Hej! Hoppas att det är okej att göra så här :) Är väldigt ny här, så skäll på mig (snällt, tack! ;) ) om jag gör något knasigt...
Svar
17
· Visningar
4 835
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Foder-hjälp
  • Uppdateringstråd 31
  • Bekväm stol att släpa på