pott-tränad?

Seabaz

Trådstartare
Läste precis en annons på en jack russel 7 månader som var "koppel och pott tränad"

???

Menar man att hunden är rumsren eller är det bokstavligen att den typ "går på låda" vilket i mina öron i så fall är helt sjukt?!

Sv: pott-tränad?

Varför är det helt sjukt? Gissar dock på att de menar rumsren.

Min chihuahua som fick avlivas i januari behövde gå ut väldigt ofta i slutet (hade svårt att hålla sig på natten och ville verkligen inte göra inne). Han hade dessutom svårt med kylan och vi kommenterade gång på gång att det var synd att vi inte hade lärt honom att gå på låda, så det var en möjlighet. Då hade man bara behövt ta ut honom för motionens skull. Nu menar jag inte att hundar ska gå på låda jämt, men att de kan det vid t.ex. sjukdom är ju väldigt praktiskt.

Liknande trådar

Hundträning Jag tog emot en omplaceringshund för två månader sedan, en tik som snart är fem år. Hon har levt hela sitt liv hos uppfödaren och fått...
Svar
8
· Visningar
863
Senast: Blyger
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 497
Senast: Ragdoll
·
Hundträning Behöver lite tips på träning. Min dvärgpudel (snart 11 månader) är lite väl entusiastisk när hon hälsar på folk. Jag har lärt henne att...
Svar
7
· Visningar
818
Senast: Hermelin
·
Hundträning Byn som jag bor i anordnar hundpromenader ett par gånger i veckan. Jättebra träning tänkte jag. Själv har jag inget behov av social...
Svar
8
· Visningar
1 981
Senast: Sesca
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka