postorder/e-handel

Tranan

Trådstartare
förra veckan beställde jag 5 paket. 3 har blivit canselrade och en tog jag till baka. undrar om jag får den sista.
någon annan som hat haft tur med inköp?
 
Jag beställer alltid mycket via nätet. Allt har kommit fram. Har väl fått lite extra långa leveranstider pga corona hos vissa butiker, framförallt på apoteket i början av corona, men allt har kommit fram.
 
vi beställde från ebay för första gången för några veckor sedan
Först kom en orderbekräftelse
Sedan kom en cancellering av ordern men loggan såg inte samma ut
och en cancellering till
men nu står paketinnehållet i hallen, kändes som att någon ville lura oss att klicka på någon länk
 
Inga problem, ett paket från utlandet (som jag inte visste var från utlandet, fick betala tull lite oväntat, dålig koll) kom fram typ tre veckor tidigare än utlovat.
 
Inga problem. Lyko hade dock lång leveranstid för ett par veckor sedan. Annars kommer det mesta jag beställer rätt fort. T o m Matsmart gick riktigt fort sist.
 
Allt har kommit fram sedan mars, både inrikes och utomlands (europa).
Kortare leveranstid än väntat från utlandet och leverans på dörren istället för till angivet utlämningsställe både in- oh utrikes.
 
Inga problem alls. Några dagar längre leveranstid från ett ställe som jag numera vet har sina lager utomlands men annars som vanligt.
 
Det tog drygt två veckor att skicka ett brev från Bollnäs till Stockholm med PostNord, hade lite lätt panik att det kommit bort. Har aldrig haft problem tidigare. Iofs just innan påsk
 
Det tog drygt två veckor att skicka ett brev från Bollnäs till Stockholm med PostNord, hade lite lätt panik att det kommit bort. Har aldrig haft problem tidigare. Iofs just innan påsk
Har precis fått ett paket från Skåne som skickades i förrgår (privatperson). Så låter mer som den som skickat kanske var sen snarare än post nord? Jag beställer som sagt massor på nätet både från företag och tar även emot en hel del från privatpersoner. Dröjer sällan mer än 2 dagar från att varan skickats med PostNord.
 
bara inom landet. kläder, skor, städ och modell material
Är det inte företag som inte haft korrekta lagersaldo och när de upptäcker att det är slut cancelleras ordern?

En erkänt stor svensk webbutik är sedan x antal år nämligen idag bara en samlingsportal för produkter av olika leverantörer. Senaste åren har de enligt mig blivit värdelösa och upp till 50% av varorna kan strykas om man beställer vissa saker.
Man får endast ett mail som säger att varan tagits bort/ordern strukits. Ingen fråga om man vill byta ut mot någon annan produkt eller ändra något i sin order.

Om det är ovanstående har det ju inte med Covid-19 att göra i alla fall..
 
Har precis fått ett paket från Skåne som skickades i förrgår (privatperson). Så låter mer som den som skickat kanske var sen snarare än post nord? Jag beställer som sagt massor på nätet både från företag och tar även emot en hel del från privatpersoner. Dröjer sällan mer än 2 dagar från att varan skickats med PostNord.
Jag skickar mkt brev på jobbet från Skåne till resten av Sverige. Vissa brev fastnar och tar just nu väldigt lång tid för att komma fram medan andra levereras som vanligt ngn dag senare.
 
Jag har beställt saker som finns i Sverige och de kommit fram utan problem. Jag vet ett paket som jag beställt som ej kommit än, men kan inte göra något i nuläget mer än att vänta. Har det inte kommit innan den 25/5 får jag göra en "dispute" (kommer inte på det svenska ordet).
Jag beställde två grejer från Kina innan Coronan blossade upp, normalt sett tar det 1 månad innan det kommer hit, men i och med Coronan blev det mer försenat. Jag avvaktade för att se och jag har fått ett av paketen, väntar fortfarande på det andra. Är 3 veckor kvar och se vad som händer, tror det är Coronan som påverkat det, aldrig haft problem innan ens därifrån.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag behöver få läsa om hur andra haft det när de diagnostiserats med förtjockad slemhinna. Så hjälp mig, snälla. Jag var på gyn (fr o m...
Svar
0
· Visningar
383
Senast: malumbub
·
Hästmänniskan Jag har ägt henne i tre år. vi rider ut ca 4 ggr i veckan. Jag rider alltid ut själv, då jag inte har någon att rida ut med, samt att...
2
Svar
32
· Visningar
2 824
Senast: Sel
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
17 083
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 465
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp