Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Aha, där ser man. Ska kolla det.
Jag beställde hem 18 kg kattsand från Zooplus just för att det ska levereras hem till dörren. Idag började jag undra hur långt paketet kommit, och spårar paketet på PostNords hemsida. Där har de skrivit följande:
"Det gick inte att leverera. Ett meddelande har lämnats på leveransadressen"
Vilket inte är sant. Jag gick hemifrån en halvtimme innan de påstår att de varit här, så givetvis vet jag inte huruvida det är sant. MEN de har inte lämnat något meddelande. Inte nere vid porten, inte vid anslagstavlan, inte på dörren eller genom brevinkastet. Kan de då kräva att jag ska betala x antal hundra kronor för att de ska köra ut mitt paket igen, eller hade de gjort det gratis ändå?
Hur fungerar det här egentligen?
Edit: enligt affärens hemsida så kan man boka kostnadsfri utkörning om man missat första utkörningen, om paketet väger 20+ kilo. Så är det kört i mitt fall bara för att mitt paket kommer väga 18-19 kilo?
Samma sak hände migJag beställde hem 18 kg kattsand från Zooplus just för att det ska levereras hem till dörren. Idag började jag undra hur långt paketet kommit, och spårar paketet på PostNords hemsida. Där har de skrivit följande:
"Det gick inte att leverera. Ett meddelande har lämnats på leveransadressen"
Vilket inte är sant. Jag gick hemifrån en halvtimme innan de påstår att de varit här, så givetvis vet jag inte huruvida det är sant. MEN de har inte lämnat något meddelande. Inte nere vid porten, inte vid anslagstavlan, inte på dörren eller genom brevinkastet. Kan de då kräva att jag ska betala x antal hundra kronor för att de ska köra ut mitt paket igen, eller hade de gjort det gratis ändå?
Hur fungerar det här egentligen?
Edit: enligt affärens hemsida så kan man boka kostnadsfri utkörning om man missat första utkörningen, om paketet väger 20+ kilo. Så är det kört i mitt fall bara för att mitt paket kommer väga 18-19 kilo?
Det hade nog hans chef behövt få veta! Eller har de order på det beteendet uppifrån?Instämmer, PostNord är ett jäkla skämt. Jag beställer ju också kattmat på nätet och förra gången var bilen in på gården och vände, dvs han tänkte försöka åka iväg utan att ens ringa på. Det funkade inte så bra eftersom jag var ute i vedförrådet (han hade inte sett mig när han körde in).
Han hade ingen bra förklaring när jag frågade varför han inte ringde på
Det hade nog hans chef behövt få veta! Eller har de order på det beteendet uppifrån?
Bor du i Göteborg kanske jag kan hjälpa till? Har bil och är ändå hemma på dagarna.Mvh
Bitter klenis utan bil
Jag beställer från animail. De har hemleverans utan kvittens så de ställer paketet på trappen. Man får även fylla i portkod om man har sån. Det har aldrig strulat.Jaha, nu har jag varit i kontakt med PostNord. De hade ingen förklaring till att det inte lämnats något meddelande, men eftersom paketet är 1,5 kilo för lätt så kan jag inte boka en ny, kostnadsfri utkörning utan skulle behöva betala närmare 300 kr för en ny. Så nu får jag försöka bära hem det på bussen.
Roligt nog så hade jag likväl kunnat vara hemma och ändå missa paketet, eftersom det tydligen inte var säkert att de som lämnar ut paketen ringer på porttelefonen, enligt PostNords kundtjänst. Men jag skulle ändå få betala för ny utkörning.
Kattsandsbeställning/större foderbeställning blir det i alla fall inte på nätet igen, såvida jag inte överskrider 20 kg-gränsen.
Mvh
Bitter klenis utan bil