C

CarolineB

Vart brukar ni handla fina posters? Har precis skaffat lägenhet och har varken lust eller pengar att köpa riktiga tavlor utan tänkte satsa på inramade posters istället:) Så vart hittar man snygga?

Var inne o kollade på Allposters.com, där hade de många fina. Någon som handlat därifrån? Är det ett utländskt företag? (= krångligare att beställa? Dyrare?)

Sv: Posters

Allposters som sagt, och så kan du ju kolla på gallerix.
Om du vet vilken bild du vill ha så kan du ju alltid kolla på ebay.

Jag har beställt därifrån och precis fått mina saker men inte hunnit packa upp dem än (så kan inte svara på kvalitet). Det är englandsbaserade så det tillkommer ingen tull eller moms. Det har gått snabbt med leverans och inget krångel (än ;)). Det som jag kan tycka är negativt är att man får uppgift om fraktkostnad först i kassan efter att ha fyllt i en massa uppgifter och nästan fullföljt köpet (frakten beror på om man köper inramat eller ej samt mått på paket och så).

Ungefär hur lång tid tog det? Och vad kostade det för dig(om du bara köpte posters då, jag vill inte ha ngt inramat eller så)?

Tack för svaren=)

Få se nu, jag beställde den 7:e. Det som inte var inramat kom först, i tisdags tror jag (12:e). Och det inramade kom igår, 14:e. Jag beställde två icke-inramade planscher och tre inramade, och totalt gick frakten på ca 400 kr men jag kan tyvärr inte ange vad som kostade vad, men jag skulle tippa att de icke-inramade kostade klart mindre i frakt (en hundralapp kanske?). De tre inramade sakerna skickades för sig i tre olika paket, av någon anledning.

Okej, men det var ju helt klart överkomligt både gällande pris och leveranstid:) Ska in o kolla direkt om jag hittar ngn jag vill ha:D

Allposters var okej, dock fick jag tulla(!) hur fan det nu gick till om dom är englandsbaserade..... (måste ha blivit nått galet???)

Vet inte riktigt i vilken prisklass du letar, men framkallade ett foto i poster-size (kan det ha varit 50x70?) och ramade in i fjol. Kostade under hundringen från på onoff, utan ramen då givetvis. Kanske något att satsa på om du vill ha någon "egen" poster!

Jag har tagit mina egna foton och förstorat. Tycker det är mycket roligare. Lätt att byta ut dem. Sen har jag köpt vita ramar från IKEA. Jag skickar in mina på en fotofirma som gör billiga förstoringar. En 30*40 (eller är det 35*45?!) kostar ca 35 kronor.

:laugh:

Hej! Hur funkar det när man ska betala när man skickar efter från utlandet?

Lite OT antar jag, men jag har inte heller råd att köpa dyra tavlor (jo, men i så fall är det på bekostnad av hästen, och så roligt är det inte. :p). Så jag gjorde så att jag gick en raid hos mormor, och fick två superfina tavlor av henne. Så om du har någon släkting som bor i ett hus med alltför många skåp och vrår att ställa undan saker i kan du höra med dem om de har tavlos i något skåp undanställda. Annars kan man köpa på auktioner eller affärer som säljer begagnade möbler, där brukar tavlor inte kosta så mycket. :)

(svar även till modett) Det var ju billigt! Päronen har en rätt bra kamera så jag kanske skulle fota lite själv o se om det blir ngt bra:D

Senast ändrad av en moderator:

Det var också en bra idé, funkade nämligen inte att köpa från Allposters, mitt bankkort ville inte alls vara med och jag vet inte vad jag gjorde för fel heller:crazy:

Så får kanske kolla på riktiga tavlor istället:D

Det är ju billigare att köpa tavlor på IKEA eller på second hand än att beställa posters.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 594
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
25 397
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har tydligt från första dagen jag fick hemvård att jag vill HELST inte ha besök efter halv elva för strumpor på morgnarna för mina...
Svar
0
· Visningar
1 080
Senast: IngelaH
·
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag varit ute och snurrat i världen något år, och insett att min plats inte fanns därute heller så bestämde jag mig för att fördriva...
Svar
0
· Visningar
1 480
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 30
  • Valp 2024