Positiva tråden del 2

Pappa på besök. Han var på fixarhumör och klippte mina vinrankor ("men Nahar, de har ju växt in i ventileringen! såhär kan du inte ha det!"), mixtrade med elen en massa, fick för sig att han skulle täta taket på vedskjulet ("men pappa, du är faktiskt nästan 90, inte ska du upp där och klättra!"), och så satt vi och fikade och pratade om poesi ett långt tag i vårsolen. Imorgon kommer snön igen. Men värmen kommer inte avdunsta i mig på länge :heart

Pappa på besök. Han var på fixarhumör och klippte mina vinrankor ("men Nahar, de har ju växt in i ventileringen! såhär kan du inte ha det!"), mixtrade med elen en massa, fick för sig att han skulle täta taket på vedskjulet ("men pappa, du är faktiskt nästan 90, inte ska du upp där och klättra!"), och så satt vi och fikade och pratade om poesi ett långt tag i vårsolen. Imorgon kommer snön igen. Men värmen kommer inte avdunsta i mig på länge :heart
Gick det att övertyga honom om att inte klättra upp på taket?

Off topic men trodde inte edits kom med i citaten om de gjordes efter citaten citerats. Ska komma ihåg detta för framtida referens :)
Tror det var bråkdelen av en sekund det handlade om. Jag läste inte vad som stod i citatet när jag skrev utan förutsatte att det var samma som jag klickat på. Så det kan bli. Tror inte jag någonsin kommer vara med om det igen :)

Liknande trådar

Kropp & Själ Inspirerad av tråden om att det blivit tråkigare (och lite orolig att jag skapat en sådan här tråd förr) tänkte jag att det kunde vara... 2
Svar
35
· Visningar
1 354
Senast: Sel
·
Kropp & Själ Jag saknar en tråd för uppskattning av goda gärningar, trevliga interaktioner och vardagshjältar. När dagstidningen kom i pappersformat...
Svar
9
· Visningar
741
Senast: MiaMia
·
Kropp & Själ Jag har sedan några veckor tillbaka ett gåband hemma, för att kunna gå på det delar av dagen när jag jobbar hemifrån och för kunna välja...
Svar
0
· Visningar
169
Senast: __sofia__
·
Skola & Jobb Snart är det dags för det årliga medarbetarsamtalet....Och jag vill inte...Chefen är knepig; vill ha feedback på sitt arbete men blir...
Svar
16
· Visningar
1 190
Senast: Bulldoozer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka