Kate Cann: Dyk i, Djupt vatten och Över ytan Troligtvis jättefånig!Nu blev jag ju nyfiken på vilken bokserie det är
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kate Cann: Dyk i, Djupt vatten och Över ytan Troligtvis jättefånig!Nu blev jag ju nyfiken på vilken bokserie det är
De ska jag kolla upp, alltid kul med nya böckerKate Cann: Dyk i, Djupt vatten och Över ytan Troligtvis jättefånig!
Var väääldigt inne i ungdomsböcker som yngre och tänker att nu när jag börjat ljudboksläsa vore något sånt en mer lätt start för att läsa vanliga böcker igenDe ska jag kolla upp, alltid kul med nya böcker
Tycker ofta att ungdomsböcker orättvist ses ner på, många ungdomsböcker är jättebra även i vuxen ålder, och absolut räknas som vanliga böckerVar väääldigt inne i ungdomsböcker som yngre och tänker att nu när jag börjat ljudboksläsa vore något sånt en mer lätt start för att läsa vanliga böcker igen
Väldigt sant! Det är inte så stor skillnad egentligen i ämnen, problem i en bok för vuxna Trist att böckerna riktade mot tjejer inte har samma status i bokvärlden då de även tog upp mycket viktigt. Även sånt som "Tvillingarna på Sweet Valley High" minns jag tog upp många svåra ämnen och när jag tänker efter... Ja jag har nog själv sett på dessa som fåniga ( men äger många).Tycker ofta att ungdomsböcker orättvist ses ner på, många ungdomsböcker är jättebra även i vuxen ålder, och absolut räknas som vanliga böcker
Sen tänker jag att det är lite typiskt att det finns ett gäng ungdomsböcker "för killar" som anses vara klassiker, som de tre musketörerna, jules verne, huckelberry finn t.ex., medan ungdomsböcker "för tjejer" pratas om som sämre, det är kanske Anne på Grönkulla som får vara med bland klassikerna, men då beskrivs den ändå som en "flickbok".
Min make håller på att läsa Anne på Grönkulla nu, efter att han frågade mig om bokrekommendation, och tänka sig, även en vuxen man tycker den är väldigt rolig och tanke/känsloväckande. Jag läser gärna om ungdomsserier, och bland mina favoritböcker finns särskilt äldre "flickböcker", som Anne, Pappa långben, Kulla-Gulla och liknande.Väldigt sant! Det är inte så stor skillnad egentligen i ämnen, problem i en bok för vuxna Trist att böckerna riktade mot tjejer inte har samma status i bokvärlden då de även tog upp mycket viktigt. Även sånt som "Tvillingarna på Sweet Valley High" minns jag tog upp många svåra ämnen och när jag tänker efter... Ja jag har nog själv sett på dessa som fåniga ( men äger många).
Ja min dröm är att läsa någon universitetskurs på ämnet barn och ungdomslitteratur
Oh, Pappa Långben hade jag inte hört talas om. Ser intressant ut! Lotta-böckerna av Merri Vik var mina absoluta favoriter och samlarobjekt Tog mig nog aldrig riktigt tid för Anne även om jag ägt åtminstone någon av böckerna, har funderat på att ta itu med det. Är så uppfylld av läslust nu efter någon månad med ljudböckerMin make håller på att läsa Anne på Grönkulla nu, efter att han frågade mig om bokrekommendation, och tänka sig, även en vuxen man tycker den är väldigt rolig och tanke/känsloväckande. Jag läser gärna om ungdomsserier, och bland mina favoritböcker finns särskilt äldre "flickböcker", som Anne, Pappa långben, Kulla-Gulla och liknande.