Positiva tråden del 2

Jag var ute och åt en otroligt trevlig middag med en kompis igår och vi hade det så himla bra! Det är ju positivt i sig, men det jag egentligen ville fokusera på är att jag idag tog mig tid att skriva till henne och säga hur trevligt jag hade det. Jag har andra vänner som brukar vara väldigt bra på att visa den sortens uppskattning, och jag blir alltid lika glad när jag får ett dylikt meddelande och tänker att jag ska bli bättre på det själv. Det här kändes som ett steg i rätt riktning och min vän verkar ha blivit väldigt glad :)

Kanaljen var inte sig själv igår, ville inte ha äpplen, skakade bara på huvudet och grävde i snön. Åkte till honom senare och bytte täcke till ett torrt även om han var torr under det andra med, ska upp ett äpple och då åt han men inte med samma aptit som vanligt.

Ikväll när jag kom ut efter jobbet fick jag gå in i hagen och leta efter dem, hörde Allegra gnägga mjukt till mig men jag såg inte de andra först, sen ser jag reflexerna på kanaljens täcke och soffis följde efter. Nu lät sig alla tre smaka av morötterna jag hade med och det var så gott att jag hade sällskap ända fram till tråden, med löfte om att jag ska köpa mer morötter i morgon. :d

Var på reikibehandling igår. Idag fick jag mens (väntat, det var dags) men har knappt någon värk alls! (Kan iofs få ondare i morgon i stället, får se hur det blir).
Vet inte om det är på riktigt men det känns som om känslan i kroppen är lugnare än innan behandlingen. 🤔

Efter en sömnlös natt åkte jag tidigt i morse till badet utan frukost och tänkte ta det lugnt eftersom jag inte simmat på flera månader. Blev efter 150 m irriterad på en annan kvinna och slängde allt om att ta det lugnt och simmade istället efter. :devil:

När det var 25 m kvar på sista längden simmade jag upp bredvid och om, spurtade före henne till kaklet och klev sedan upp, något mör i benen. Jag fixade faktiskt 1000 m på mindre än 25 minuter och är riktigt nöjd med det, i synnerhet som jag varit vaken ett dygn och inte ätit något. 😄

Nu ska jag skynda mig att dra in några IKEA-kassar med ved medan det finns någon snö kvar och sedan ta en lång promenad med hundarna, funderar på om jag ska äta något eller nöja mig med en kopp kaffe först. 🤔

Verkligen! Hade nog googlat förevigt annars då bokserien inte direkt verkar fått mycket uppmärksamhet :D Ser ut att finnas på vad jag antar är skolbibliotek så förhoppningsvis kan de skickas till mitt bibliotek när jag orkar ta itu med det. Så jag kan kritiskt läsa böckerna med feministiska och mer moderna "glasögon" :rofl:
Nu blev jag ju nyfiken på vilken bokserie det är :D

Liknande trådar

Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 617
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Blev lite inspirerad av tråden under Barn som behandlar FHM's rekomendationer om skärmtid. Vad har man egentligen en padda till? I min...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 482
Senast: Marita73
·
Kropp & Själ Jag tycker den här tiden på året känns så himla sorglig. Det blir mörkt tidigare och tidigare och känns så väldigt långt till våren när...
2 3
Svar
55
· Visningar
1 667
Senast: Takire
·
Kropp & Själ Alltså nu har jobbiga saker hopat sig för att jag skjutit på dem. T.ex. har jag en konflikt med en nära vän. Istället för att ringa och...
2
Svar
21
· Visningar
1 102
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar