Positiva tråden del 2

Typ politiskt medveten om jämställdhet, strukturer och sånt. I mitt fall idag handlade det om hur jag pratade med en kollega om det land hon kom ifrån. Att jag gjorde det på ett bra sätt som gjorde henne bekväm osv.
Svårt att överföra konversationen i text, men ja.. Fick beröm för mitt bemötande. 🙂
Så typ som socialt begåvad?

Typ politiskt medveten om jämställdhet, strukturer och sånt. I mitt fall idag handlade det om hur jag pratade med en kollega om det land hon kom ifrån. Att jag gjorde det på ett bra sätt som gjorde henne bekväm osv.
Svårt att överföra konversationen i text, men ja.. Fick beröm för mitt bemötande. 🙂
Haha, sällan det används som annat än skällsord idag. Så det var ju fint, ändå. :heart

Var till ortoped med min fot som kanaljen trampade högt upp på fotryggen för några år sedan och som besvärat mig sedan dess. Inget brutet enligt röntgen men någon pålagring påstod en annan ortoped innan han slängde ut mig ur rummet. 😡

Nu hade jag äntligen fått en ny remiss och han förklarade för mig att brosket är skadat men jag har ingen artros, tyvärr finns det inget att göra så jag skulle ta Alvedon och nån annan tablett som inte fungerar på mig. Jag höll på börja gråta och vi kom överens om att vi skulle testa med kortison i leden. Jag är mycket skeptisk till kortison men kände att jag måste få hjälp, så han la först en bedövning och injicerade sedan kortisonet och min fot är i stort problemfri efter det!

Nu kan jag gå långpromenader och har ingen smärta när jag ska sova, visst, det går över och kortison är fortfarande inte bra men jag är glad! :banana::banana::banana:

Har precis haft ett av de bästa skrattanfallen jag nånsin haft i hela mitt liv tror jag. Herregud vad roligt jag hade - åt världens minsta lilla skräpsak! Ni vet sådär när tårarna fullkomligen sprutar, man knappt får luft och magmusklerna värker? Enligt maken pågick det i minst tre minuter och såhär efteråt känner jag mig nästan lite pånyttfödd. De säger ju att ett gott skratt förlänger livet, så... 🤷‍♀️

Har precis haft ett av de bästa skrattanfallen jag nånsin haft i hela mitt liv tror jag. Herregud vad roligt jag hade - åt världens minsta lilla skräpsak! Ni vet sådär när tårarna fullkomligen sprutar, man knappt får luft och magmusklerna värker? Enligt maken pågick det i minst tre minuter och såhär efteråt känner jag mig nästan lite pånyttfödd. De säger ju att ett gott skratt förlänger livet, så... 🤷‍♀️
åh, den sortens skratt är de bästa!

Hade en mindre version igår, i slutet av ett långt telefonsamtal som innehållit både trevliga och lite sorgliga saker. Var så skönt att få avsluta med ett spontant asgarv ❤️

Nu blir jag ju nyfiken på vad det var som var roligt! :p

Äldreboendet jag jobbar på nu ska snart läggas ned och både de boende o personalen flyttas till ett 16700 m2 stort skrytbygge på Töyen, Oslo. Ett till ställe läggs också ned och ersätts av detta nya. Det är en hel del tokigheter i planeringen där. Det kommer att funka för de som bara lider av allmän åldersglömska men inte för de andra. Jag jobbar natt och det som trots allt gläder mig är att jag fått besked om att jag ska få bra kollegor. Två jag känner väl och en tredje från det andra stället som också är ok.

Liknande trådar

Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 617
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Blev lite inspirerad av tråden under Barn som behandlar FHM's rekomendationer om skärmtid. Vad har man egentligen en padda till? I min...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 482
Senast: Marita73
·
Kropp & Själ Jag tycker den här tiden på året känns så himla sorglig. Det blir mörkt tidigare och tidigare och känns så väldigt långt till våren när...
2 3
Svar
55
· Visningar
1 667
Senast: Takire
·
Kropp & Själ Alltså nu har jobbiga saker hopat sig för att jag skjutit på dem. T.ex. har jag en konflikt med en nära vän. Istället för att ringa och...
2
Svar
21
· Visningar
1 102
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar