Positiva tråden del 2

Hundens öroninflammation verkar redan ha vänt! Första små huvudskakningarna kom nog kvällstid i fredags, i lördags började jag reagera på att han kliade sig lite mer än vanligt och på lördag kväll insåg jag att det måste vara öroninflammation. Natten mot lördagen kliade han sig så att han pep, och jag vaknade av att han ruskade kraftigt på huvudet flera gånger. Igår morse åkte jag och köpte öronskölj, men ärligt talat hoppades jag inte alltför mycket för han luktade var (jag har iofs supernäsa, ingen annan kände det) och skakade ideligen på huvudet, pep när man smekte honom över örat och höll öronlappen på ett tokigt sätt.

Men det verkar verkligen ha hjälpt jättemycket att skölja med antiseptisk skölj, för idag är han visserligen röd i örat men han har inte kliat sig en enda gång och bara skakat mjukt på huvudet en handfull gånger. Öronlappen är avslappnad och han har inte ont av att man klappar försiktigt. Han blir inte heller sådär maniskt överlycklig av att man trycker/gojsar runt precis nedanför örat som han blev igår (dvs kliar insidan av örongången, hundägare vet vad jag menar).

Tacka gudarna för det, det är så jävla tråkigt med veterinärkostnader. Kan komma på typ hundra grejer som jag hellre lägger de tusenlapparna på!

Efter mycket krångel kunde jag göra sen ansökan till en universitetskurs som jag verkligen skulle älska att gå i vår, både för innehållet och läraren. Det betyder förstås inte att jag får lov att göra det, men det innebär i alla fall att jag har en chans!

Liknande trådar

Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 617
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Blev lite inspirerad av tråden under Barn som behandlar FHM's rekomendationer om skärmtid. Vad har man egentligen en padda till? I min...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 482
Senast: Marita73
·
Kropp & Själ Jag tycker den här tiden på året känns så himla sorglig. Det blir mörkt tidigare och tidigare och känns så väldigt långt till våren när...
2 3
Svar
55
· Visningar
1 667
Senast: Takire
·
Kropp & Själ Alltså nu har jobbiga saker hopat sig för att jag skjutit på dem. T.ex. har jag en konflikt med en nära vän. Istället för att ringa och...
2
Svar
21
· Visningar
1 103
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar