Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Om du söker på "Shelley" får du många träffar på t.ex. auctionet. Finns en hel del som liknar dina !Hjälp! Nu hittade jag en låda med en gullig servis (efter min mammas moster). Nån som vet om denna kan vara värd några slantar, eller om den mest bara är gullig (och ömtålig! Jösses vilka tunna koppar)
https://shopro.bades2021.com/content?c=fine bone china shelley england&id=32Hjälp! Nu hittade jag en låda med en gullig servis (efter min mammas moster). Nån som vet om denna kan vara värd några slantar, eller om den mest bara är gullig (och ömtålig! Jösses vilka tunna koppar)
Det kallas oftast för vitrinskåp. Möjligtvis också för visningsskåp, men det är väldigt sällan man hör.Den kaffe servisen star i ett IKEA "display case" (uppvisnings skap?)
Det kallas oftast för vitrinskåp. Möjligtvis också för visningsskåp, men det är väldigt sällan man hör.
Jag har sån gammaldags teservis som används varje daghttps://shopro.bades2021.com/content?c=fine bone china shelley england&id=32
Det finns en Shelley Rambler Rose, och i den annonsen ovan vill de mena på att det är Rambler Rose-mönster, men det är det inte för Rambler Rose har inte rosorna upp och ner som du har. Men väldigt fina koppar!
Jag är dock tyvärr helt övertygad om att sådana där fina kaffeserviser aldrig kommer att komma tillbaka i mode igen. De är helt enkelt för opraktiska. Jättefina om man har personal som tar hand om dem, men i ett modernt samhälle där man vill kunna stapla koppar och diska de i maskin är det inte alls lika praktiskt, även om det ju fortfarande är fint.
Annars kan du ju börja med att titta på Fyrklöverns hemsida? Många snygga serviser (tycker jag), även om de är rätt dyra.Någon som vet någon bra butik antingen i Malmö/Köpenhamn eller i Stockholm där en kan köpa serviser? Nya som begagnade, men inte loppis eller så för jag är inte så sugen på att springa och leta på femton ställen, utan vill ha en eller ett par butiker att bläddra igenom i lugn och ro.
Annars kan du ju börja med att titta på Fyrklöverns hemsida? Många snygga serviser (tycker jag), även om de är rätt dyra.
Är du säker på att du inte har någon bra hemma i något oöppnat skåp eller låda redan?Någon som vet någon bra butik antingen i Malmö/Köpenhamn eller i Stockholm där en kan köpa serviser? Nya som begagnade, men inte loppis eller så för jag är inte så sugen på att springa och leta på femton ställen, utan vill ha en eller ett par butiker att bläddra igenom i lugn och ro.
Nä, alltså, det är ju det som är så störigt, det finns max 3 i en serie även om jag har några fina (som t.ex. Willow som varit uppe i tråden ) och jag är inte sugen på att samla på gamla serviser tyvärr. Jag vill helst inte ha någon som är vit heller, vilket gör det hela ännu svårare. Men jag hittade faktiskt riktigt snygga handgjorda i stengods idag. Online såklart. Men de är så fina så jag chansar nästan.Är du säker på att du inte har någon bra hemma i något oöppnat skåp eller låda redan?
Nu vet jag inte hur lätt det är att hitta recensioner av porslin men kanske värt att försöka hitta? Eftersom du tänkt köpa en servis att ha hela livet tänkte jag.Nä, alltså, det är ju det som är så störigt, det finns max 3 i en serie även om jag har några fina (som t.ex. Willow som varit uppe i tråden ) och jag är inte sugen på att samla på gamla serviser tyvärr. Jag vill helst inte ha någon som är vit heller, vilket gör det hela ännu svårare. Men jag hittade faktiskt riktigt snygga handgjorda i stengods idag. Online såklart. Men de är så fina så jag chansar nästan.
Åh, jag har faktiskt tänkt på det där med repigheten. Tallrikarna på bilden har bra recensioner på sajten, men då är det ju mest folk som precis packat upp dem och tycker de är fina, så det säger ju inte så mycket. Jag hade svarta tallrikar från IKEA när jag flyttade hemifrån och de blev ju repiga direkt, men tänkte att det var för att de var just IKEA.Nu vet jag inte hur lätt det är att hitta recensioner av porslin men kanske värt att försöka hitta? Eftersom du tänkt köpa en servis att ha hela livet tänkte jag.
Jag har hittills inte stött på något svart som inte blivit ganska repigt och fult efter några år, men vet inte heller om man riktigt kan komma ifrån det om man inte vill ha vitt. Jag har själv en uppsättning svarta höganäs mattallrikar och de ser för jävliga ut nu, de är ca 13 år gamla tror jag.
Köpte två såna här idag. Tyckte mönstret med Bacchus var lite roligt.Visa bifogad fil 73238
Ge