Pop up tält?

bollen__

Trådstartare
Är lite sugen på att skaffa mig ett tält och har kikat runt lite. Är mest sugen på de där snabbuppsatta tältena då jag nog inte skulle få ihop de andra tälten själv :angel: nu är oftast sambon med men man vet ju aldrig.
Vilka finns det som säljer såna?
Har tittat på hansegården, agria, eukanuba, turbo visent, 4dogs. Finns det några fler?
Jag älskar färgen på eukanubas men min sambo vägrar rosa.
Vilket har ni och vad tycker ni om det? Och vilken färg är det? :)

Sv: Pop up tält?

Jag köpte hansegårdens lilla tält förra året och är jättenöjd. Enkelt att sätta upp och ta ner (jag är ofta själv), rymligt och ingen skrikig reklam för något jag egentligen inte vill göra reklam för.

Just det där med reklamen var faktiskt en viktig del för mig. Jag skulle inte för mitt liv vilja betala pengar för att göra reklam för ett (i mina ögon) uselt hundfoder tex.

Mitt tält ät grått.
Öppningsbart på alla sidor (väldigt bra om det är varmt) och som sagt väldigt smidigt.
Ser ut såhär:

376738_10151113181283997_698519998_n.jpg

Å just grått låter perfekt, jag tänker mig att svart blir varmt och resten av färgerna jag sett är så skrikiga! Jag vill helst vara utan reklam jag också.
Visst ryms man två personer i ditt tält? är det 2,5x2,5 meter då? Har du varit med om att du inte fått sätta upp det på någon utställning? Eller är det de måtten som räknas som "små" tält?

Ja man får utan problem plats med minst två personer och flera hundar (beroende på storlek såklart).
Sist jag använde tältet var vi tre vuxna, ett barn och ett gäng hundar som trängde ihop oss för att undvika regnet. Inga problem.

Vad menar du med att jag inte fått upp det? Att det varit krångligt eller att det inte funnits plats?
Jag har inte varit på någon utställning sen jag köpte tältet (använder det mest till andra tävlingar) men som alltid så får man ju vara på plats tidigt om man ska vara säker på att få en bra plats :)

Japp jag tror det är 2,5 x 2,5.
Att jag säger "det lilla" beror på att hansesgården har två storlekar och mitt är den mindre av dessa. De har en större variant också.
Skulle tro att mitt är ganska normalstort.

Senast ändrad:

Jag läste på ett annat forum att SKK hade någon begränsning på storleken på tält och att arrangören ibland skrev i PM att man inte fick ha "stora" tält. Så det var det jag funderade på..
Låter superbra att man ryms så bra :) Vi har bara en hund så det är två vuxna plus en eurasier som skall rymmas :)

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna...
Svar
16
· Visningar
1 261
Senast: Nepenthe
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
15 311
Senast: Johanna1988
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett... 7 8 9
Svar
179
· Visningar
27 427
Senast: lizzie
·
Hundavel & Ras Min älskade hund blev akut sjuk i tisdags natt och det fanns ingen annan lösning än att åka och ta bort honom. Nu känns det bara tomt... 2
Svar
37
· Visningar
4 045
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka