Lycanthrope

Trådstartare
Jag vill ha en pool. Ingen sån man gräver och håller på utan en sån där blå med ställning. Är inte ute efter att simma massor utan att kunna ta ett dopp bara :D

Finns det några billigare såna som är bra?
Vad ska man tänka på?
 
Sv: Pool!

Vi har en pool. Det är den utan ställning. Med en uppblåsbar ring som flyter på vattnet. Tycker den verkar bättre än den med ställning.

Detta var den bästa bilden jag hittade:
28930572.jpg


I år är det andra året den står uppe och just nu i denna stund så håller vi på att fylla den. Tar ca 6-8 timmar;) Och kostar ca 4000kr att fylla den (kommunalt vatten). Vi häller i medel 1 ggr/veckan. Och rengör den varje dag från ytan. Och damsuger ca 1 ggr/veckan och pumpen går nån timme då och då. Vår pool håller sig jättefin!

Det man ska tänka på är att den är gjord för att mysa i. Inte hoppa på kanter och i poolen. Tror den är 60 cm djup om jag inte minns fel och 3 m i diameter. (Tror jag).

Vill man att den ska hålla hög värme kan man köpa lock till dem. Vi har inte haft det. Och har haft som mest 27 grader i den! Dock är det bara 11 grader nu när vi fyller den;)
 
Sv: Pool!

Vilken mysig flytgrej till barnet :D
En sån pool kan säkert passa. Vad kostar de ungefär? Jag har nog sett jättebilliga på ÖB iosf. Sambon oroar sig dock för den fula fläcken som blir i gräset under :o

Vårt problem blir nog att fylla den. Vi har pump/brunn eller vad det nu är och man kan bara fylla en liten stund sen börjar den pumpa och då får man vänta tills den är klar. Tar nog ett jäkla tag :O
Alt är att ta megastora dunken med traktorn och köra bort till sjön och fylla.
 
Sv: Pool!

Sjäöatten ska ni undvika då det är mycket skit i det och pumpen lär inte klara av det i 5 min:/

Vet inte hur mycket den kostade då vi fick den av mina svärföräldrar. Denna är inte köpt på öb iaf;) Så några tusen har de gett.
 
Sv: Pool!

Ja det låter bättre;9 Alternativt kan ni åka över till grannen på natten och hinka upp från deras brunn;)
 
Sv: Pool!

Man kan ringa brandkåren och de fyller med sin tankbil. Fort och lätt. :)

Har ingen pool själv men skulle gärna vilja ha en. :)
 
Sv: Pool!

Åh, vad kan det kosta om de kommer och fyller? Det lär ju vara värt det eftersom det går grymt mycket fortare.
 
Sv: Pool!

Jag vet faktiskt inte. Ring och fråga :idea: Just om man har egen brunn tar det nog en evighet att fylla en pool själv. De som har nedgrävda pooler har jag hört att de inte får fylla mer än en viss mängd per dygn (om de har kommunalt vatten alltså). Det kan dock säkert skilja mellan olika kommuner.
 
Sv: Pool!

En sån här har min kompis, eller ja, den liknar den väldigt mycket. Hennes är flera år gammal nu och välanvänd, men håller år efter år, och har överlevt 2 barn och hjordar med kompisar + poolpartyn. Ca 3500:- är ju inte ruskigt dyrt tycker jag.

http://www.primastar.nu/PS_Pool_090.htm
 
Sv: Pool!

Finns en liknade den jag har på jysk för 699kr! Kan vara värt att kolla på den! Den är 366 cm i diameter!
 
Sv: Pool!

måste du betala för att använda ditt kommunala vatten?? :confused:

ts; om du ändå bara ska ha nåt att plaska i så kan du ju lika gärna köpa nåt i en leksaksaffär?? förstår inte riktigt poängen med att betala 1000tals kronor för en stor balja. vi har också funderat på pool, men då måste det ju vara en som man faktisk kan SIMMA i, annars kan man som sagt lika gärna ha en barnbassäng.....
 
Sv: Pool!

ni betalar väl ändå inte 4000kr för att fylla poolen köper ni vatten på flaska isf?;)... vattentaxan 2010 för kommunen är på 9,43kr per m3 inkl moms+ avgifter för avlopp och reningsavgift :)

poolen kostar ca 1000kr + ev klor o saker för rengöring.
75901010_m.jpg
 
Sv: Pool!

ni betalar väl ändå inte 4000kr för att fylla poolen köper ni vatten på flaska isf?;)... vattentaxan 2010 för kommunen är på 9,43kr per m3 inkl moms+ avgifter för avlopp och reningsavgift :)

poolen kostar ca 1000kr + ev klor o saker för rengöring.
75901010_m.jpg

Ne snarare 400kr;) Blev en nolla för mycket tror jag;)
 
Sv: Pool!

Min kompis har en liten, kanske drygt 2 m i diameter. Hon varnar mig för att köpa en sån, för det är mycket jobb med den och ganska dyrt att hålla med alla delar, ström till pumpen, kemikalier osv. Ju större pool desto dyrare, tänker jag mig? Inköpet är nog den lilla kostnaden i det hela, ungefär som med en häst. :D
 

Liknande trådar

Hemmet Har blivit helt besatt av gamla jugend sängbord med marmorskiva, precis som resten av Sverige. :D De verkar svåra att få tag på och går...
Svar
4
· Visningar
436
Senast: Wysiwyg
·
Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
5 877
Senast: Gunnar
·
Tjatter Jag har alltid velat bo på landet. Nu har vi så smått börjat planera för en sådan flytt. Än så länge är vi alldeles i uppstart; dvs vi...
2
Svar
27
· Visningar
1 908
Senast: sthu
·
Skola & Jobb Som rubriken lyder - hur är kulturen angående AW på er arbetsplats? Har ni det? "Måste" man gå med på det? Om ni har det - går alla...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
4 961

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp