Ponnytravskor A-ponny

Cattis_E

Trådstartare
Någon som vet något om storlekar på ponnytravskor?
Kan man översätta vanliga skostorlekar på något vis, eller bör man mäta hoven?
Hon var 6*0 i vanliga skor.

(Ska byta till det bak en period på inrådan av hovis, och ja hon skulle ta reda på hur det var med storlek men jag är vetgirig och vill veta snabbt).
 
Det är skillnad. Tror det är 1-2 storlekar upp på travskor mot ridskor. Men borde gå att fråga där du köper skor eller jämföra skorna så det blir rätt storlek.
 
Helt generellt kan skostorlekar skilja mellan olika tillverkare oavsett om det är ridskor, travskor eller annat.
Mät bredd och längd på de skor hon har, det är nog säkraste sättet att hitta rätt.
 
Det är skillnad. Tror det är 1-2 storlekar upp på travskor mot ridskor. Men borde gå att fråga där du köper skor eller jämföra skorna så det blir rätt storlek.
Brukar beställa skor oftast, men ska testa mäta dem, men annars så får jag väl pallra mig iväg till "skostället" här i närheten.
Gillar det inte riktigt och öppettiderna är värdelösa men hjälp får man.
 
Det är skillnad. Tror det är 1-2 storlekar upp på travskor mot ridskor. Men borde gå att fråga där du köper skor eller jämföra skorna så det blir rätt storlek.
Har mätt skon som satt på innan och du har så rätt. Antingen en eller två storlekar upp. Det hänger nog på längden av skon om det är en eller två upp i detta fallet.
Ska kolla med hovis om vilken av storlekarna hon tycker är lämpligast.

Travskor i shettisstorlek är inget hon har på lager, så antingen måste hon eller jag köpa nämligen :D
 

Liknande trådar

Utrustning Är det någon här som har hästar som går barfota och rids/tränas mer regelbundet? (Alltså inte föl/unghästar eller små sällskapsponnyer...
Svar
9
· Visningar
1 100
Senast: Miingla
·
Kläder & Bli fin Alltså, jag gillar inte att däringa i affärer och har blivit allt kräsnare med jag vill ha av en tröja. Nu är jag inne på jobbet eller...
Svar
0
· Visningar
384
Senast: Cattis_E
·
L
Samhälle Först så JA jag ska själv klart kolla med mamma och pappa som känner hennes föräldrar väldigt bra! Men jag är en sån person som be höver...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 544
Senast: TinyWiny
·
Övr. Barn Vi ska köpa en ny bil i vår/sommar och vi behöver göra lite research inför detta. Jag är i princip helt ointresserad av bilar, jag vill...
2
Svar
22
· Visningar
1 704
Senast: Guldaskig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Sömstorlek
  • Hjälmar
  • HJÄLP

Omröstningar

  • Dreglar din katt?
Tillbaka
Upp