Ponnysulky

quse

Trådstartare

Ska köpa en sulky till vårt russ. Bor i Småland, nära Börjes och funderar på at köpa deras modell, en finsk vagn, Shevy (?)

Har ni någon erfarenhet av denna vagn??
Tacksam för kommentarer.

Sv: Ponnysulky

Personligen tycker jag att det är snygga och bra vagnar.
tror inte att du blir besviken.

quse skrev:

Ska köpa en sulky till vårt russ. Bor i Småland, nära Börjes och funderar på at köpa deras modell, en finsk vagn, Shevy (?)

Har ni någon erfarenhet av denna vagn??
Tacksam för kommentarer.

Har inte sett den i verkligheten, men Chevie är som sagt bra vagnar. Och billig är den också.
Just den modellen är kanske ingen bra "racersulky" för 2 minutarna Men utmärkt annars skulle jag tro! :) Har själv en Grafstörms sulky! Det är en underbar vagn! men dock lite dyrare.

Tack för era svar :bow:
Vi är ju nya på detta så man vill ju veta. Behöver kanske inte köpa värstingsulkyn direkt, hästkraken kanske inte duger till travet :eek: , men han är en :love:ändå

Vill bara tipsa om kumlavagnen, för jag tycker chevy är ganska fula:o
Kumla är billiga och helt okej både i uteseende och i pris! Till russ kostar den 5000 och då ingår hjulskydden.
http://home.swipnet.se/kumlavagnen/
MvH Linda

lindaplutt skrev:
Vill bara tipsa om kumlavagnen, för jag tycker chevy är ganska fula:o
Kumla är billiga och helt okej både i uteseende och i pris! Till russ kostar den 5000 och då ingår hjulskydden.
http://home.swipnet.se/kumlavagnen/
MvH Linda

Hrm-----:angel: jag tycker det är Kumla som är lite...ofina :o ...Men smaken är som baken ;)

ja dom är väl inte världens finaste direkt, men billiga:D
Är det inte chevy som har den där fula pinnen framför där kusken ska sitta ? Eller är ja helt ut å cyklar nu ?

Chevi-sulketterna är otroligt sköna att sitta i i varje fall, till skillnad från många andra typ hudik. Vet inte om det är samma med sulky?

Asså det finns ju en med en sån där stång! men det är ju sulketten det! men ja tänker på chevi sulkyn! ;) den har ingen stång! :P

linneaforss skrev:
Asså det finns ju en med en sån där stång! men det är ju sulketten det! men ja tänker på chevi sulkyn! ;) den har ingen stång! :P
Moha stång är nog vad det kallas, kom inte på nått bättre än "pinnen" :D Okej, då har jag nog bara sett sulketterna, eller så har jag sett shevi sulky men inte tänkt va det är för märke.
Någon som har bild på någon Chevi sulky ?

Finns på chevisulky.com. Hittade en direktlänk här på forumet när jag letade på ponnytravsulky.Lyckades inte föra över länken, men det är väl vagnen under ponyracing förmodar jag.
Åker snart till Börjes.

Liknande trådar

Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 481
Senast: Thaliaste
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 083
Senast: Roheryn
·
Hundavel & Ras Hej! Jag har börjat fundera på en border collie som nästa hund. Men skulle väldigt gärna få lite input av er som har/kan rasen! :) Kan...
2
Svar
31
· Visningar
2 887
Senast: ildiko
·
Körning Körnoob här :D Det går framåt med körträning för vår shettis och jag börjar lite smått fundera på egen vagn. Men jag undrar, får man...
Svar
7
· Visningar
1 854
Senast: misan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Utbilda själv
  • Skadade hästar och konvalescenter