Abova

Trådstartare
Har förstått att det har varit mycket diskussion med olika selar men det var svårt att gå igenom trådarna då jag inte kan märkesnamn på selarna så för att hjälpa mig lite kan ni inte lista vilka ponnyselar som är bra respektive dåliga och varför. Söker en sele till en b-ponny, welsh mountain ca 122 hög och krallig. Önskar en komplett dvs huvudlag och baksele av maratontyp. prisklass upp till ca 6000:-men gärna billigara om man får något bra för det!

Sv: ponnysele

hingstsugen skrev:
Har förstått att det har varit mycket diskussion med olika selar men det var svårt att gå igenom trådarna då jag inte kan märkesnamn på selarna så för att hjälpa mig lite kan ni inte lista vilka ponnyselar som är bra respektive dåliga och varför. Söker en sele till en b-ponny, welsh mountain ca 122 hög och krallig. Önskar en komplett dvs huvudlag och baksele av maratontyp. prisklass upp till ca 6000:-men gärna billigara om man får något bra för det!

Det finns många bra selar under 6000 de kan ja lova! :rofl:
:smirk: Börjes säljer endel fina! :) gå in å titta där!

Ideal från börjes och Equilex Senator alternativt de andra kraftigare selarna.
Imperial säljer en ponnysele för 4500, och en riktigt fin för 7000:-
Willabs är fina och kostar 6000, kanske billigare till ponny. Vet ej om de kommer med snabbkoppling på finselen, och maratonselen från Willab kostar rätt mycket mer.

På en maratonsele vill jag ha nylonförstärkt överallt, snabbkoppling, kraftig baksele o brösta och BRA läder/hantverk. Gärna snabbkoppling på draglinorna med, men det kan man fixa själv.

skulle kolla upp willabs men kunde inte hitta någon hemsida eller återförsäljare , försökte även hitta imperial men fällfors eller vad det hette, där kom man inte in på någon av länkarna:( :(
Hittade en sida som hette shettisshopen där de hade små selar som såg riktigt trevliga ut för 3000:- har någon köpt dessa eller kan berätta något om dem http://home.swipnet.se/~w-79895/shop.htm

Hej igen.
Man måste ringa till gunilla för att få info om selarna. Fällfors frisergård/selar.se Hennes webdesigner strejkar. :)

Shettisshopens sele är likadan som en sele jag haft hemma till min welsh. Rekommenderas vid finkörningar pga finishen och bronsutsmyckningar, men skulle inte köra maraton med den. Det är en giggsele utan snabbkoppling och lädret är inte det högsta i kvalité. Ungefär samma som equilex allra billigaste modell.

Prisvärdast är nog börjes om man nöjer sig med den läderkvaliten, annars de andra alternativen.
Willabs selen säljs av hansbosport.se återförsäljare.

Liknande trådar

Islandshäst Hej, Har en söt liten isisdam på 4 år hemma som jag har planer på att köra in. Familjen har tidigare sysslat med trav så jag har bra...
Svar
2
· Visningar
1 341
Senast: Flaekja
·
Körning Jag har i flera omgångar varit sugen på att skaffa mig en körhäst men jag är väldigt osäker på vad jag söker. Jag har kört en del...
Svar
5
· Visningar
1 629
Senast: Jate Volim
·
Körning Japp.. har då fått reda på att jag har en så kallad "skitsele".. :grin: så, nu letar jag efter en BRA sele att ha på shettisdamen...
Svar
9
· Visningar
1 464
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?
  • Atletix