Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Jag har precis fått en ny ponny på 6 år iår som jag nog ska satsa fälttävlan med. Hade en ponny innan henne oxå som jag hann starta lite i fälttävlan oxå... Superkul
Tyvärr kommer detta året bli det sista ponnyåret för min del, men min ögonsten är värd att nämna iaf!
Vi fokuserar oss framförallt på fälttävlan men när det finns tid tävlar vi även hoppning på LA nivå och dressyr upp till FEI.
Förra året tävlade vi upp till msv a i fälttävlan, och red bla. det individuella SM.et på Gotland (gick fullständigt åt skogen!) och Lag SM.et i Hofors (där det gick MYCKET bättre).
Men som ni alla vet så har hästar så som oss människor humörssvängingar. Och min 8åriga lilla Connemara kille grejjade inte riktigt att bara stå å samla energi inne i en box..han som är van vid att gå ute mest hela dagarna..han blev som en tickande atombomb att sitta på... Under Gotlandsresan lärde jag mig iaf att han verkligen behöver komma ut å röra på sig när han stått uppstallad. Alltså inte bara den normala 45 min uppvärmingen.
Med detta i baktanke har vi nu tänkt ta itu med 2005 års tävlingssässong, och hoppas på ett minst lika roligt och lärorikt tävlingsår på PONNY!
Jo han är min lilla ögonsten.. och hans utstrålning är ju riktigt svår att motstå.. Men tyvärr tar ju tävlingsåren på ponny slut alldeles för fort, Trots att hela familjen vill behålla honom så känns det ju fel iom. att han är ung och har så mkt mer att ge på tävlingsbanorna. Så han kommer alltså vara till salu till hösten, så då får du ta med dig sonen och komma å provrida!
Lånar knapp och svarar på stamfrågan här oxå..
Visst är Connemaror underbara, trevligt temperament och positiva små ponnys.. Min raring kommer från Irland, så ja vet inte om stamen säger dig så mkt men de närmaste är iaf:Carrintubber Lad - Moorepark Daisy - Westside Hector
Hade jag bara haft stallplats så hade det inte varit några problem alls. Hans egna är ju iväg på utbildning i över 1 år till. Hade gärna sett att han fått sin värdefulla tid på ponny, men men. Blir stor häst direkt nu när han är så pass stor (i storlek, inte ålder).
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.