Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det handlar ju om vilket vokabulär man är van vid. För mig är det så här:Ha ha, är det bara jag som tycker att barnridning låter HELT fel?
Ett tips, åk till Island och förundras konstant. Där finns inte en enda ponny, ordet existerar inte i språket.Men... Det är ju ponnyer :/, bara gör att rasen heter islandshäst så är de höjd mässigt en ponny.
Precis som att man kallar kraftigt övervuxna ponnyer för hästar
Dvs ponny ridning.
Alltid förundrats över alla som envisas med att kalla islänningar för häst... de är ju hästar men lika mycket ponny som en fjordhäst. (Som som kan vara både c ponny och storhäst.)
Förlåt för flummet men är ngt som lite smått irriterar mig ibland .
Jag hade skrivit barn ridning eller ponny ridning.
Nä men i svenska språket så finns ordet ponny och här kategoriserar man hästar efter höjd .Ett tips, åk till Island och förundras konstant. Där finns inte en enda ponny, ordet existerar inte i språket.
Det har inte flertalet islandshäst ryttare heller, behov alltså,, det finns inga minimi eller maximigränser inom rasen och behov för klassificering finns endast inom ridsportförbundet där man har barntävlingar, med maxhöjder och kategoriindelning.Nä men i svenska språket så finns ordet ponny och här kategoriserar man hästar efter höjd .
Förstår att det är enklare för islänningarna att kalla deras enda hästras för häst . De har ju inget att jämföra med eller behov att dela in hästarna i höjd kategorier.
Men... Det är ju ponnyer :/, bara gör att rasen heter islandshäst så är de höjd mässigt en ponny.
Precis som att man kallar kraftigt övervuxna ponnyer för hästar
Dvs ponny ridning.
Alltid förundrats över alla som envisas med att kalla islänningar för häst... de är ju hästar men lika mycket ponny som en fjordhäst. (Som som kan vara både c ponny och storhäst.)
Förlåt för flummet men är ngt som lite smått irriterar mig ibland .
Jag hade skrivit barn ridning eller ponny ridning.