ponnygalopp/tider??

M

myfairlady

är det någon här inne som har lite koll på tider inom ponnygaloppen? dvs..finns det några tider att jämföra med. (ja jag har svårt att förklara) där jag bor är det inte en chans att åka till ngn bana och träna, det är ju inte heller ngn idé då jag ändå är för gammal för att tävla. Men till saken så har jag fått för mig att ponnyn är rätt så snabb och det skulle vara skoj att ha några tider att jämföra med. Då inga "höjdartider", utan kanske om det finns några särskillda kvaltider..eller vad vet jag (som inte kan ett smack om galopp)...

Sv: ponnygalopp/tider??

tack!! nu har jagvart in och kollat lite och fått lite tider! så nu ska här ut i skogen och mätas upp en sträcka så får vi se vad lilla stumpan går för... :) :bump:

Tänk dock på att dessa tider är tagna när ponnyerna springer på DT, en slinga i skogen ger snabbare tid eftersom underlaget inte är lika tungt. Bara ett tips.

jo det har jag tänkt på..blir ju inte samma sak eftersom det går snabbare på den sättet men om det skulle vara lite upp och ner och svängar osv så..ja men det blir ju en ca tid..får se om det tar dubbelt så lång tid eller inte.
Det är bara jag som fått för mej att hon är snabb, därför är det ju bra att ha nåt att jämföra med. Hon sprang lungt ifrån travnordisarna när vi var ute och galopperade i somras, så då började man fundera hur fort det egentligen går.hehe
Men tack för tipset!!

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 323
Senast: lizzie
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 473
Senast: IngelaH
·
Hästhantering Jag har lite problem med min shetlandsponny. Han är sex år gammal, har varit hos mig ett drygt halvår, och har innan dess enbart varit...
Svar
17
· Visningar
2 477
Senast: ameo
·
Avel Hej! Hoppas att det är okej att göra så här :) Är väldigt ny här, så skäll på mig (snällt, tack! ;) ) om jag gör något knasigt...
Svar
17
· Visningar
4 824
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka