ponnygalopp. Frågor!

M

miss_willow

Finns det träningstävlingar/lokala tävlingar i ponnygalopp liksom för att bara få prova på de?
Vad måste hästen ha på sig på ett löp? Spec. sadel? Vilka bett är tillåtna? skydd?
Är lite intresserad av galopp, vill bara prova med min ponny :D

du kan ju åka och träna nån dag och kolla tiden på din häst och så. det finns inte "träningstävlingar" om man säger så . men du kan ju va me på tävlingarna. det gör ju inget om man kommer sist. du får ha vilken sade du vill och bett skydd får du ockxå ha. men vikten spelar roll och att du ska ha väst. om d e nå annat e d ba å fråga. ;)

du f¨år väl rida i vicken sadel som helst utan western tror ja..för tänk på att du måste hålla en speciell vikt. det bästa e no om man ska ha en "vanlig" sadel så e d bäst å ha en allround sadel. :D

Hur mycket får man sammanlagt väga för att tävla maxad B-ponny i ponnygalopp?? Nån som vet det? Hur snabbt är normaltiden för en B-ponny att galoppera? Så man vet om ens ponny har en chans....

Väldigt tacksam för svar! ;D kramar Julia

vette fasiken om min ponny är snabb även om han är korsning med 50% fbl.. men jag tror han skulle tycka det var grymt kul att springa fort med andra ponnysar. Hur mycket är maxvikt på d-ponny?

Är det nån som har sett ett kallblod tävla galopp?

tack så mkt! jag har kollat och på SM, tror jag, sprang B-ponny vinnaren 1000 meter på 1,16 minuter....fan vad snabbt...måste kolla hur snabb min e ;D kramar :banana:Julia :banana:

å då ska allt va inräknat? ryttaren vikt me kläder och sadel eller??

Ganska häftigt o veta att jag skulle kunna tävla B-ponny om det inte vore för min överstigna ålder, blir 24 nu den 23 Mars. :bump:

Liknande trådar

Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
843
Senast: Cattis_E
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 105
Senast: Red_Chili
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 139
Senast: Lady_S
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 381
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• WE-tråden