Sv: Ponnyakuten
Som aktiv "Ponnyakutentittare" så måste jag ju bara ge mig in häst

Dock kollar jag ju på svtPlay så jag har ju redan sett nästa veckas program, vilket gör mig rätt arg!
Någon mer som sett det?
Andra kommentarer på programmet så finns det mkt man kan skratta åt. Ponnyungar... Men jag kan förstå dom. Jag är likadan, fast jag är isalndshäst"unge". Och skulle jag haft möjlighet att linda, borsta, bada, matcha och hålla på för 7-8 år sedan så hade jag också gjort det, LÄTT! Så länge hästen inte tar skada. Och som nga andra har påpekat så är det kanske lite dumt att ha stalltäcke på hästen mitt i sommaren, men som också har sagt så är det väl troligtvis för att hålla hästen ren. Att linda svansen är väl kanske i värsta laget
ang. själva problemlösningen så måste jag ju säga att jag kanske löst problemet med den studsande bruna ponnyn på annat sätt. Jag tror jag hade velat se ryttaren på en annan, snäll häst för att kunna fokucera på lite basic grejer som h*n ska tänka på när h*n väl kmr upp på sin egen igen. Också är det såklart det där med skarpa bett. Är det jag som kmr ihåg fel eller skickade inte ngn av tränarna tillbaka ungen till stallet för att byta bett direkt förra säsongen?
Ponnyn som drar efter hindren; där var jag lite upprörd över att dom fokuserade på att få stopp på hästen. Men låt henne springa! Driv på henne istället! Det hjälper ju inte att dra i tyglarna så då får man överraska. Det brukar funka för mig
Men det är ett bra program, för det tar ju verkligen fram att man ska be om hjälp. Sen är det ju synd att alla dessa små barn har så stora problem med sina ponnyer, och för mig är det ett under att dom inte tvärhatar dom
/Jenny