Sv: Ponnyakuten
Jag tror att vi i grund och botten har rätt lika åsikter
Det är också mycket möjligt att jag underskattar deras intelligens! Men jag kan bara se till mig själv och mina jämnåriga när jag var i den åldern, och de ungdomar jag träffar i den åldern nu (kusiner, syskon osv). Man handskas ju ofta med ganska tuffa problem med självkänslan när man är ung tonåring (vilket den omtalade ryttaren är ett lysande exempel på, som var tvungen att berätta/skryta lite om sina framgångar det första han gjorde för att hävda sig lite... så som ungdomar kan behöva, helt utan att mena att skryta egentligen) och då kan känslorna komma ivägen även om man logiskt sett förstår att det inte är illa menade personangrepp utan bara kritik. Och det är det som är så farligt, för IRL kan man läsa av lärarens/den kritiserandes kroppspråk och har möjlighet att reda ut vad som är vad (konstruktiv kritik - personangrepp) på plats, vilket man inte har här. Till och med konkret kritik kan tas fel av någon med låg självkänsla, speciellt om denne inte bett om kritiken från första början. Hoppas att du förstår vad jag menar.
Jag tror att vi i grund och botten har rätt lika åsikter