Ponnyakuten 4

Sv: Ponnyakuten 4

Beror väl på?
Jag gick runt i björn borg skor när jag hade hopplektion för ett tag sen.
På somrarna i paddocken brukar det bli ballerinaskor.
Det som är bekvämt helt enkelt.

jo det är klart man kan men det känns lite som om dom bara står där och är livrädda för att bli skitiga på jeansen..

Beror väl också på.
Min tränare är aldrig skitig, ALDRIG. Hon är c-tränare i hoppning, håller träningar i hela distriktet.
Om hon så stått i ridhuset en hel dag, hållit träningar, haft stalljour eller ridit så är hon aldrig skitig :D
Vissa har en förmåga.

jag brukar rida i mina lacoste gympaskor..och hålla lektion
VAd spelar dte för roll?

Ridmärkesgrejer är ju minst lika dyra som "vanliga" kläder

Vet inte om jag skulle kalla Converse för finskor heller.... :p
Nog för att jag älskar alla mina 10(!) par, men jag skulle inte säga att det är finskor, även om jag trivs i dem. :D

Håller med resten av skaran att jag inte bryr mig ett skvatt om vad tränare har på fötterna :)

är det bara jag som stör mig på att vissa tränare ink. tobbe går omkring i finskor och finkläder? jag tror inte att nån skulle ha converse när man håller hopplektion...

Jag kan hålla med dig när det gäller Tobbe, även om jag inte tycker att det stör mig personligen sådär fasligt mycket. Men oftast ser han verkligen ut att ha tagit ett kliv ut ut hästvärlden den här säsongen och istället är påväg till jobbet på någon glassig reklambyrå. Han ser sannerligen inte ut att ha i ett stall/ridhus att göra i alla fall! ;)

De andra tränarna har jag inte reagerat över, och (slitna) Converse tycker jag känns som en ganska vanlig sko att se i stall faktiskt.

KL

Bryr mig inte heller om vad tränarna har för kläder på sig, de ska ju inte rida själva och om de ska det har de väl rätt utrustning på sig.

Ida-Linns ridkläder! (Lilla gubbens beridare) Jäklar vad snyggt! :love:

nej det är klart det inte spelar nån roll egentligen jag tycker bara det ser lite ut som att svt stylat upp dom ordentligt och det ser inte ut som att dom har och göra i stall överhuvudtaget. min poäng va bara att det är konstigt att man inte kan se ut som man jobbar och håller på med hästar bara för att man är med i tv:p för jag tror inte tobbe har den typen av kläder när han jobbar med hästar till vardags

Så länge folk inte har ridbyxor eller är skitiga är det svårt att avgöra om folk har hästkläder åtminstone om man inte ser på märket.

Fast.. Vad är det som är så märkligt med Tobbes kläder? Han har jeans och t-shirt. Solglajor för att det är soligt, gissningsvis ;)

Om jag inte ska rida när jag är i stallet byter jag inte om. Är det lerigt tar jag på mig gummistövlar på sin höjd.

Men måste man vara skiten och smutsig bara för att man jobbar i stall? Hel och ren kan man vara även om man jobbar i stall och mockar och rider osv. Sen är det ju sommar och fint väder, ingen lera eller dammiga och smutsiga hästar och då blir inte heller kläderna särskilt smutsiga.

Men måste man vara skiten och smutsig bara för att man jobbar i stall? Hel och ren kan man vara även om man jobbar i stall och mockar och rider osv. Sen är det ju sommar och fint väder, ingen lera eller dammiga och smutsiga hästar och då blir inte heller kläderna särskilt smutsiga.
Du måste bo i paradiset. :eek: :angel: Alla hästar jag skött har varit dammiga/grisiga oavsett årstid.

Min häst är faktiskt sällan dammig under sommaren då han går i gräshage. Sen är det klart om det är en extremt regnig sommar och dom trampar sönder hagen och rullar sig i lera, då är det ju en annan sak. Då blir han lerig.

Sen har vi nog ganska bra hagar under sommaren, sällan någon lera där. Våren är jobbigast för mig då han måste gå utan täcke för att inte bli för varm men då vinterhagen är antingen väldigt torr och dammig som den vart nu det senaste eller väldigt blöt och lerig innan gräset kommer.

ni har det bra ni! i min hästvärld kommer man sällan in från stallet utan lerstänk/hästhår/hö/allmänt bös på hela kroppen =P

Tror ändå det beror på hur noga man är, vart man borstar och med vilka borstar man borstar hästarna med osv. Det enda som jag inte kan hålla rena är väl stövlar och ridskor, efter en regnig dag så är dom skitiga hur försiktig jag än är. Sådana dagar blir det ju också eventuella lerstänk även på byxor om man kliver ut i leran ibland.

Vill man så går det att vara hel och ren i stall. Sen är det ju som sagt beroende på hur mycket man bryr sig. Vet många som går i slitna småtrasiga kläder och sällan tvättar stallkläderna för att dom ändå blir skitiga osv.

Kan tänka mig att Tobbe och även dom andra tränarna är noga med att vara hela och rena. Vet ett stall där en vän jobbade, dom krävde att stallkläderna skulle tvättas flera gånger i veckan helst varje dag och stallskötarna skulle vara hela och rena varje dag. Smutsiga kläder och slarvigt uppsatt hår osv ville dom inte ha pga standarden om det kom besökare och hästägare osv. Allt skulle hela tiden vara helt och rent men dom var lite åt det extrema hållet. Men många "kändisstall" är nog sådana kan jag tänka mig.

självklart ska man vara hel! men jag har bara lärt mig att man har ordentliga skor, rejäla kläder och hjälm när man handskas med "problemhästar" vilket ju faktiskt ponnyakuten handlar om... det är ju skillnad att vara tränare för såna som förväntas klara av sina hästar själva, men jag förväntar mig ändå att tränarna på ponnyakuten ska vara beredda att rycka in och hjälpa barnen mer än att bara ge instruktioner. hade gärna sett daniel själv hoppa upp och rida dom större ponnysarna...

Fast det är ju inte han som ska lära sig, det är barnen som måste lära sig att rida sina hästar annars kommer problemet att bestå. Hästarna är det nog inte nåt fel på när det gäller hopphästarn, det är bara lite brister hos ryttarna. Hästarna hade antagligen gått jättebra i hoppningen ganska direkt om det kom upp ryttare som visste vad dom gjorde.

Liknande trådar

Dressyr Jag vet inte om den här tråden ligger på rätt ställe. Den kan möjligtvis hamna under utrustning också, men jag vill främst diskutera...
Svar
13
· Visningar
2 232
Senast: Jeps
·
Samhälle Jag är relativt "nyfödd" feminist, har väl egentligen alltid haft tankarna/känslorna men först de sista åren fattat att det är feminism...
Svar
11
· Visningar
1 283
Senast: vallhund
·
Hästvård Hej! Jag har ett tolvårigt D-Ponny sto som jag tävlar dressyrklasser på, det finns nog några som sett mina inlägg här på Buke. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
4 433
Senast: mackan
·
Hästmänniskan Idag var jag och hälsade på ett stort inackorderingsstall i närheten av mig och kollade in deras nya ridhus. Med mig hade jag dottern på...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
7 337
Senast: Invinciblestables
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Ratsit
  • Vad gör vi? Del CCV
  • Störiga saker vi stör oss på, del 36.