Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tänkte först ha ytterligare en stor häst som är ridbar. Men när jag tänket efter blir det kanske lite mycket att ha två ridbara hästar som ska motioneras. Det räcker nog inte min tid till.
Det har funkar både bra och dåligt för min. Förra vintern funkar det kanonbra med begränsad fri tillgång. Nu däremot så funkar det lite sämre, ponnyn har gått upp massor.Tex, hur funkar det att ha en liten ponny på lösdrift med fri tillgång till hö?
Hur ska ponnyn motioneras? Jag tänker inte ha en ponny som bara står och dräller och blir fet.
Här hört om folk som tar med sina ponnys på cykelturer och löprundor. Är det tillräckligt för en ponny?
Hur hade ni gjort.
Spåna gärna fritt kring hur man kan lösa detta med sällskap åt en stor häst på ett smidigt sätt när man har lösdrift med fri tillgång.
Tänk på att alla kallblod inte fixar fritillgång de heller, min kallblodstravare är av samma skrot och korn som ponnyn, för mycket vila en period (kan handla om ett par veckor bara där dom motioneras lugnt 3 dagar i veckan istället för normalt 5-6 dagar/veckan!) så sväller han upp...
Jag funderar på vad du själv känner att du kan lägga ner i tid på motionerandet av ponnyn. Du skriver ju själv att du inte vill ha två ridhästar för att det blir för jobbigt att hålla igång två hästar. Men ponnyn måste ju också hållas igång, även om den inte rids. Och det tar lika mycket tid som att rida en häst, åtminstone om du vill motionera dem en i taget och inte t ex ha ponnyn som handhäst på ridturer.