T
tearsofsilver
Hur är reglerna om att tävla ponny på storhäst klasser i fälttävlan?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
tearsofsilver skrev:Hur är reglerna om att tävla ponny på storhäst klasser i fälttävlan?
rocki skrev:Vet bara att om du tävla ponny bland stora i hoppning, (regionalt)så löser du ett hästlicens istället, men kan ej tävla både och...:smirk:
vill oxå veta vad som gäller i fälttävlan...
Däremot kan man inte, som i hoppningen, lösa hästlicens och starta den som häst bland ridhästar det är inte tillåtet alls !
rocki skrev:Nu är det faktiskt så här gott folk, att min d-ponny och jag ska tävla bland stora hästar, ridsportsförbundet sa till mig att då ringer jag och säger att ponnyn ska tävla som stor häst och löser då ett hästlicense i stället, ponnylicensen ligger då vilande...men jag får inte tävla i både och, när min dotter sen är tillräckligt gammal för att tävla henne som d-ponny, då ringer jag och säger till om detta till Ridsp.f. och då måste hon tävlas i minst 6 månader som D-ponny(ny ryttare)...så så är det, detta har diskuterats förut här...
glace skrev:Vilken konstig regel? Om min häst är 149 så får jag rida svår klass i fälttävlan om jag vill. Är den 1cm lägre får jag inte rida något alls.