Ponny i hoppning, tävla m vuxen i dressyr?

T

TinkerTant

hejsan,

Hur ligger det till när man har en d ponny som tävlas i hoppning av en ungdom. Kan samma ponny delta i dressyrtävlingar med en annan ryttare, en vuxen? Får han göra både och? Och de i dressyr ska de tävla mot storhäst?

Viktigt att han får fortsätta som hoppponny :) så jag är glad för svar. :bow:

Sv: Ponny i hoppning, tävla m vuxen i dressyr?

Har man startat en ponny som stor häst (vilket man måste göra för att få tävla den som överårig, startar den lokalt tror jag också att man måste frysa ponnylicensen och startar man regionalt så måste man uppgradera hästlicensen från ponny till stor häst) så krävs ett "stadigvarande ryttarbyte" för att den ska få tävla som ponny igen. Det går alltså inte att varva starter i stor häst- och ponnyklasser. Har ingen hänvisning till aktuellt moment i TR i huvudet nu men så ligger det till. :)

han får inte tävla som häst och ponny samtidigt, även om det är olika grenar.

Men den vuxna får väl starta i avdelning b för ponny, dvs utan placering men få domarutllåtande och protokoll som vanligt?

Jag har gjort det i hoppning så där är det tillåtet iaf.. Dressyr har jag ingen koll på men det borde ju vara samma??

Men om jag skulle vilja starta min ponny bland stora hästar och hon blir såld så måste hon väl få gå ponnyklass med den nya ryttaren??

Ja, säljer du din ponny så blir det ju ett "stadigvarande ryttarbyte" varför den får tävla som ponny igen.

Liknande trådar

Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
894
Senast: Ketrawzc
·
Tävling Hej! Jag ska börja tävla en ridskoleponny och tänkte tävla henne i dressyr som häst. Kan ponnyn samtidigt starta ponnyklasser med en...
Svar
5
· Visningar
1 283
Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
2 395
Senast: hhere
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 760
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar