Polypad? Vad tycker du?

Y

yazzoo

Har funderat på att köpa en polypad eftersom min häst håller på att muskla om sig. En polypad är ju billigare än en sadel...så jag tänkte pröva det till att börja med.
Fungerar den bra?

Jag tycker dem är bättre än andra paddar för den lyfter ju hela sadeln.Det funkar ju oxå att använda dubbla schabrak eller ett rejält stoppat barntäcke..om man vill komma billigare undan vill säga :cool:Det är ju bara under en period när hästen musklat ur som du verkar behöva stoppa under något..och jag själv är snål :o så jag personligen skulle inte gå och köpa mig en padd för hundratals kronor när det finns billigare alternativ .Men det är jag det ;)

Flera hästar har polypads på ridskolan. En nackdel är att de glider av, man måste lägga de långt fram och spänna sadelgjorden ordentligt, annars är det bara att vinka hejdå till din polypad :p

Våran pålle fick skav av vanliga schabrak baktill så vi köpte en polypad och det är jättebra, man sitter väldigt mjukt. Padden formar sig efter hästen och sadeln, sätt padden en liten bit framför sadeln så att padden kan sätta sig.

det problemet har aldrig vi haft på våra galoppörer som har "pads" både i snabbjobb och när vi hoppar (häck o steeple). Har inte tappat en pad på dom 15 år som jag har använt dom....

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag behöver få läsa om hur andra haft det när de diagnostiserats med förtjockad slemhinna. Så hjälp mig, snälla. Jag var på gyn (fr o m...
Svar
2
· Visningar
822
Senast: malumbub
·
Utrustning Jag skulle så gärna vilja ha ett eget hästsläp. Problemet har varit att jag bara har B-kort och ingen bil som kan dra. Nu står jag dock...
2
Svar
20
· Visningar
984
Senast: tara
·
Utrustning Får hem 2 varmblod och funderar om inte en av islandssadlarna jag har kan fungera. Naturligtvis kommer jag märks det när jag provar😅...
Svar
10
· Visningar
694
Senast: Roheryn
·
Utrustning Hade ut en sadelutprovare som provade ut en ny sadel som hon tyckte låg bra på min häst. Hon hjälpte mig att beställa sadeln å nu ca 1...
2
Svar
27
· Visningar
2 271
Senast: Tossa90
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Valet i USA
  • Tips i London