C
Caramell
jag har hittat en häst nere i Polen som jag funderar på men undrar lite vad ni här tycker eller vet om polska hästar? varje häst är ju en individ men i allmänt?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kan råda dig att du noga hör efter hur hästen är i stallet, om säljaren vet något om hästen bakgrund (om du köper den i Sverige). För många av de polska hästarna lever ett riktigt hårt liv. De blir slagna riktigt ordentligt där nere. Antagligen hade min andra häst blivit slagen så mycket att hon helt enkelt trodde alla människor var onda, för när jag sa till henne slog hon bakut tillbaka mot mig i stallet. Riktigt otäck häst. Så var försiktig och som någon annan skrev gör en noga vetrinärundersökning innan du köper.
Men hittar du rätt så kommer det att bli kanon, Lycka till!
Dock hade två av dem som kom samtidigt i vintras haft en lite traumatisk resa (är ju ganska långt o de åkte ju inte flyg direkt), så de tyr sig väldigt mycket till varandra och speciellt vallacken blir väldigt ängsllig då hans stokompis går ifrån honom. Tydligen ganska vanligt att de knyter starka band till varandra när de står länge så i samma transport en lång sträcka.