Mirraya
Trådstartare
Jag har införskaffat en Polly Pad.. tänkte först jag skulle låna kompisens för att se att den ligger still under sadeln osv.. Men, så var jag i affären och tänkte vaf*n jag slår till direkt! Så... hem och red och nä, den ligger inte still - den åker baaaaak...! Jag har lagt den så det mesta av paden ligger framför sadeln när vi börjar och drar upp den vid framvalvet... Men efter ca 20-30 min så ligger padden kant i kant med sadeln framtill...
Någon som har bra idéer? Sy fast sadelstroppar? Lägga gummi mellan häst och Polly Pad? Limma fast paden på ryggen... ?
Skulle naturlitvis testar först när jag nu hade tillfälle och köpt en som är sadelformad med strommar istället, men... nu gjorde jag inte så! Hästen verkar gilla paden iaf... men jag kan ju inte stanna och sadle om 700 ggr på en ritt ju!
Någon som har bra idéer? Sy fast sadelstroppar? Lägga gummi mellan häst och Polly Pad? Limma fast paden på ryggen... ?
Skulle naturlitvis testar först när jag nu hade tillfälle och köpt en som är sadelformad med strommar istället, men... nu gjorde jag inte så! Hästen verkar gilla paden iaf... men jag kan ju inte stanna och sadle om 700 ggr på en ritt ju!