Pollenallergi och grav.?

V

Vinga

Jag har svaga misstankar om att jag kan kanske kanske vara gravid ( för tidigt att testa än...)
Nu är det så att jag har riktiga problem med pollen och denna underbara vinter(??) i skåne så har pollensäsongen startat.

Nu kollade jag genom mina 2 sorter ( Clarityn och Kestin) men ingen av dem rekomenderas att äta vid grav., ska såklart kontakta min läkare men vet med mig att jag inte f¨r någon tid direkt...

Någon här som vet vilket allergimedicin man kan ta som gravid?
 
Sv: Pollenallergi och grav.?

Ingen aning, men det där kan du ringa läkemedelsupplysningen och fråga om, så behöver du inte vänta på någon läkartid.
 
Sv: Pollenallergi och grav.?

Ja, Tavegyl är det de brukar skriva ut om man är gravid eller ammar. Min läkare menade att Clarityn antagligen oxå går bra, men att den inte är lika beprövad ihop med graviditet.
 
Sv: Pollenallergi och grav.?

när jag rådfrågade på apoteket förra våren sa de att det enda dom rekomenderade var en nässpray som heter polyferm (?) Den funkade bra för mej iallafall!
 
Sv: Pollenallergi och grav.?

Det bästa är om du kan undvika medicinerna helt medan du är gravid.
Jag har också pollenallergi och jag har klarat mig hyfsat bra ändå faktiskt, har för mig att jag använde ögondroppar och möjligtvis kanske också Lomudal Nässprej (minns inte). Det är inte så ovanligt att man mår bättre i allergin medan man är gravid.

Tavegyl har jag fått utskrivet under graviditeten men dem blev jag så aptrött av så det var ingen idé att ta dem.
 
Sv: Pollenallergi och grav.?

Tavegyl blir jag så förbenat trött av att det är bättre att gå runt och nysa, snörvla och med rinnande ögon :)

Anledningen till att jag funderade på det nu är att jag kännt mig havlförkyld en tid utan att det blivit mer tills jag kom på att det säkerligen är pollen eftersom de är så varmt nu...

Men jag kämpar vidare utan piller och väntar på att jag ska kunna göra ett grav test, efter det vet jag ju om jag behöver bekymmra mig eller inte :)
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 649
Kropp & Själ Jag känner mig sjukt stressad just nu och vet inte alls hur jag ska ta mig ur eller förbättra situationen. Det känns som om det är svårt...
Svar
11
· Visningar
1 818
Senast: Sasse
·
Övr. Barn Ska försöka fatta mig kort, vi är en normal familj med jobb och 3 barn. 1 pojke på 15 med Autism och drag av ADD. Förmodligen någon form...
20 21 22
Svar
427
· Visningar
61 836
Senast: lundsbo
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
25 766
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp