Pollen känsliga hästar

nice and happy

Trådstartare
Ni som har häst som är känsliga mot pollen, hur hjälper ni dem?
Läste om cetirizin som är till människor, att det kan ges till häst? Någon som testat? Även fått tips om bovete, ngt ni testat? Eller ngt annat natur preparat?

Fick tips av en distriktare en gång att testa nässprayen Livostin som egentligen är till för människor. På min mycket medgörliga häst funkade det bra att spruta in i näsborrarna vid inandning några gånger per dag under tiden för björkpollen, vilket var det som hon reagerade på. Inte säkert att det funkar på din, men henne hjälpte det faktiskt.

Ni som har häst som är känsliga mot pollen, hur hjälper ni dem?
Läste om cetirizin som är till människor, att det kan ges till häst? Någon som testat? Även fått tips om bovete, ngt ni testat? Eller ngt annat natur preparat?
Är hästen undersökt av veterinär för sina problem ? Frågar utifrån om det är diagnosticerat att hästen är just pollenallergisk ?

Liknande trådar

Hästvård Jag har snubblat över några trådar på FB på sistone om alternativbehandlingar av hästar (avmaska med örter, inte vaccinera...
Svar
6
· Visningar
373
Senast: animalasia
·
Foder & Strö Jag kommer snart ha min första omgång med åringar och funderar därmed på hur jag bäst ska ta hand om dem, främst fodret. De får...
Svar
8
· Visningar
524
Senast: Sryoqwe
·
Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 123
Senast: Kilauea
·
Hästvård Jag har fått lära mig att hästen ska vara ren och torr innan klippning, dvs. ren som duschad med schampo. Detta för att få en jämn och...
2
Svar
28
· Visningar
1 863
Senast: Ketrawzc
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hjälp
  • Misstänkt rävskabb